måndag 24 september 2012

Benmärgsprov

Dagens tänkta uppstart av ny Vidazakur blev om intet. Mina värden har en lite oroande tendens; vita har sjunkit till 1,5. Hb strax under 100 och lite blaster har börjat visa sig i blodstatusen. Lågt förvisso, endast ca 5% men nu ville Lena göra ett benmärgsprov för att se om leukemin återkommit i blodet.

I övrigt var det som vanligt; trots ideliga försök att få tag i överläkaren på KS har han inte återkommit eller skickat den skriftliga bedömningen av mitt fall. Umeå vet jag inte heller vad jag skall tro om, de verkar mest vara inne på att avvakta. Nu förstår jag det i och för sig, men om benmärgsprovet är OK så måste vi börja kräva att nästa DLI-påfyllning görs.

Jag vet inte riktigt vad jag skall tro, lite resignation inför dessa besked och lite vana att det är så här det är: det är lite upp och lite ner omvartannat. Nu tycker jag att jag mår helt ok och när jag tar kortison och håller smärtan borta ifrån rygg och arm så känns det bara bra.

Mor och jag åkte därefter till stugan för att skörda äpplen och krusbär som skall mixas och pressas till vitaminbomber. Rejäl äppelskörd på säkert 5 kg.

/Mika



5 kommentarer:

  1. Fina bär! Tur att mamma kommit i alla fall. Alltid trevligt med sällskap. Oroande att du inte verkar få rätt besked från de olika sjukhusen. Det tär förstås. Skönt dock att du är relativt smärtfri tack vare kortisonet.
    Roligt att träffas i lördags!
    Kramar från Smedkroken 3

    SvaraRadera
  2. Ni får nog likt tidigare ligga på läkarna det verkar ibland som det ingår i deras utbildning att hålla sig undan. Hoppas verkligen att värdena återstabiliseras.

    Själv satte vi 2 äppelträd i K-holm i somras (ca 110 cm höga) varav ett innehöll 5!!! äpplen. Efter 1 vecka i Nacka så var de uppätna av rådjjur, nu förstår jag Carolas ex pastor Runar som jagade rådjur från sovrummet, ingen dum taktik. Många hälsningar till hela familjen Hasse, Eva, Noel

    SvaraRadera
  3. Tjena..
    Ni måste nog jaga på läkarna lite, eller är Umeå klar med dig?!
    Har dom ingen kontakt ang. vidare behandling?
    Håller tummarna att benmärgsprovet är OK.

    Vår äppelskörd ramlade ner på marken, Mommo&Moffa plockade det som inte ruttnat..


    Ses till helgen.
    P.


    SvaraRadera
  4. Coolt mycket äpplen. Tur ni hann få in dem innan kylan. Jag drog upp pumpen igår efter den frusit. Nu är jag uppe i Kiruna snön faller.

    Oerhört trist att det dröjer, syrran brukar åka in på helgerna för att beta av högen med utlåtanden som aldrig hinner skrivas..kanske ligger ditt fall i en sådan hög ....jag vill betala mer skatt!! Beundrar ditt tålamod.

    Sanne

    SvaraRadera
  5. Coolt mycket äpplen. Tur ni hann få in dem innan kylan. Jag drog upp pumpen igår efter den frusit. Nu är jag uppe i Kiruna snön faller.

    Oerhört trist att det dröjer, syrran brukar åka in på helgerna för att beta av högen med utlåtanden som aldrig hinner skrivas..kanske ligger ditt fall i en sådan hög ....jag vill betala mer skatt!! Beundrar ditt tålamod.

    Sanne

    SvaraRadera