onsdag 19 september 2012

Operation

De rör som jag har inopererade som avlastning för njurarna har bytts ut idag. Tydligen har man dem inte längre än 3 månader så det var dags för byte nu. Vaknade upp ur narkosen strax före kl 10 och mådde hur bra som helst. Skönt att sova genom proceduren då de faktiskt går upp genom urinröret med kamera och tång! Kan meddela att jag var vaken och fick se mitt innandöme på tv-skärmen då vi provade ta bort dem i maj.

Så fick äntligen mommo och moffa vara med i Playa del Sol. Vi har suttit och genomlidit 4 avsnitt fram till igår och min dos av dansbandsmusik är sedan länge överfull. De klarade sig fullkomligt lysande och framstår nog som de enda normala personerna i denna reality-såpa.

Min smärtnivå har legat på ganska schysst nivå i veckan, jag har inte kompletterat med någon kortison. Det är ändå inte lika bra som då jag tagit kortison. Även om jag inte har direkt ont så är det svårt att använda armen. Känner för att testa golfsvingen imorgon om det är väder och jag mår lika bra som nu.

Törnman: jag brukar ha överseende med karln, men nu har han väl ändå skitit i det blå skåpet? Maken till märklig åsikt om Etiopien-svenskarna hade man väl aldrig kunnat föreställa sig?

/Mika


Hemmagjord müsli bestående av pumpafrön,melonkärnor och linfrön.,nötter (3sorter

Tummen upp för dansarna från Kiruna.

9 kommentarer:

  1. Eivor o Tore var cool,nu har man sett nog av såpan men inte lyssnat nog av dansband. Törnman har nog glömt gruvisjobbet vid det här laget, han jobbar väl inte i gruvan längre.
    Skönt att du mår relativt bra, hoppas du får beksed snart från Huddinge. Kram till er alla från mamma Karin

    SvaraRadera
  2. Eivor o Tore var cool,nu har man sett nog av såpan men inte lyssnat nog av dansband. Törnman har nog glömt gruvisjobbet vid det här laget, han jobbar väl inte i gruvan längre.
    Skönt att du mår relativt bra, hoppas du får beksed snart från Huddinge. Kram till er alla från mamma Karin

    SvaraRadera
  3. Hallå.
    Bugg idag om 40 min. Tore å Eivor lär få lite kommentarer.
    Även om dom framstår som "helt normala".... Nästan...

    Hoppas på väder så du kommer ut på banan, såg du att systrarna Kyrö vann Volvo masters amateur på Bro Hof, världsfinal i sydafrika i januari, STORT...

    Törnman?! Vem orkar bry sig om fullblodsidioten???

    //P

    SvaraRadera
  4. Ojdå det blev dubbelkommentar vet ej varför!!!

    SvaraRadera
  5. I veckan har jag varit på min första blodgivning sedan inträdet i veganvärlden. Jag var lite orolig att blodvärdet sjunkit men hör och häpna, blodvärdet låg på 155!!! Min toppnotering vad gäller Hb.

    SvaraRadera
  6. Hallå Quben, Pålle här! har blivit en daglig rutin att följa dina inlägg på bloggen, kul att kosten verkar förstärka blodvärdena! har själv testat grönsaksmöja groggen som faktiskt inte var så jäkla dålig som man först trodde! börjar oxå numer dagen med en matsked linfröolja, ska tydligen vara bra olja för kärlen..who knows..! Elias skickade jag iväg i morse 05.30 för tågresa mot Sunderbyn, träningsmatch i den fina hallen ni har där! tyvär kan vi inte peta in E.Emanuelsson detta år, SAIK snodde honom och han har börjat resan mot de stora matcherna, bästa forward i TV-pucken var inte illa pinkat!, själv har jag precis börjat jobba efter 2v älgjakt, kojaliv blandat med myrtramp och 12tim pass i älgtorn i Killingi (mental träning) men ska man bli lika hård som farbror Hugo måste man ta sina pass utan gnäll! Kämpa på o ha de bra!, mvh Pålle o Kricko!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Fick du någon kommentar om blodvärdet? Men det borde ju vara positivt,eller hur?

    Läser mellan raderna att du ändå är lite stolt över dina svärföräldrar, så tyder vi det i alla fall. Vi har ännu inte varit på träning med Pekka och Lenita men det blir spännande och höra vad de har att säga om det.

    Hoppas du slipper värk i din skuldra.

    Kramar från oss, Eivor och Tore

    SvaraRadera
  8. På blodcentralen sa de att värdet var bra, över 170, då var det dåligt. Men nu läser jag på webbdoktorn att över 155 hos kvinnor bör man inte ha. Jag får hålla kolla på värdet alltså.
    Monne

    SvaraRadera