söndag 9 december 2012

Bruce

Mycket konstig mage, jag äter ungefär som en mus och får tyvärr en del returer på det jag lyckats få i mig. Jag är lite inne på GVH i magen och skall kontakta Umeå imorgon.

I fredags köpte vi biljetter till Springsteen den 4 maj. Tänk att jag tyckte att han var lite passé och hade det bästa bakom sig då han skulle komma till Ullevi 1985, jag förstod inte riktigt hypen. Jag tycker väl fortfarande att han har sin storhetstid före 1985, men att han fortfarande säljer ut gigantarenor 30 år senare är inget annat än makalöst. Jag räknar med att studsa med i Badlands och skråla till Thunder road, han har ju den goda smaken att hålla kvar vid de gamla dängorna.

Sunderby P98 tog en tung skalp då Boden besegrades med 4-3 igår. Chockade Bodenföräldrar på läktaren och vi, som inte kunde gå, blev lite sena till blodcancerföreningens julbord som vi åt tillsammans med mor och Harry. Och, jodå, även julbordet kom i retur lite senare på kvällen..

Metallicas hela biografi finns tillfälligt upplagt på Spotify. Höj volymen och dra igång första plattan "Kill ém all" och försök att låta bli att spela luftgitarr och headbanga till "Hit the lights". Fullkomligt omöjligt.

/Mika



4 kommentarer:

  1. Här på Räfsarstigen har magsjukan härjat ordentligt laget runt sista dagarna. Jag o Malte kurerar oss nu med film i soffan.

    Kul med Springsteen till våren. Jag minns när vi såg honom på stadion för ett par år sen, hur häftigt som helst, jag som ärligt talat var lite skeptisk innan konserten.

    Hoppas ni hittar nån lösning på dina magbekymmer, inte kul när matlusten tryter.

    Heja Joe!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tjena.

    Kul som fan att Joe´s gäng piskade upp Boden..

    Springsteen den 4:e maj, känns lite som en dinosaurie, jag gjorde "lumpen" -85 , då hade jag chansen att åka ner med ett gäng till Ullevi.. det är alltså 27 år sedan !!!

    Hoppas du får ordning på magen.

    Jag var ju in en sväng till Huddinge igår och lämnade prover, fick med mig ett provrör till Rogge, han har varit in till Kiruna sjukhus idag, provet är taget och skickat, nu är det bara att invänta resulatet..
    Jag eller Rogge åker ner och donerar NK celler, eller MÖRDARCELLER som Anna sa..
    Den som har högst koncentration av NK celler donerar..

    Kämpa på.
    Hälsning från oss alla, till er alla.
    Vi ses på söndag, vi kommer ner på lördag em.

    // Peter



    SvaraRadera
  3. Bruce i redan den 4 Maj!?! Betyder det att han INTE spelar på Kirunafestivalen! Nu blir jag lite besviken....
    Läste just om att HIV virus också kan modifieras för att bota blodcancer, så om mördarcellerna inte biter så kanske en liten släng av HIV kan göra susen. Jag är i Luleå och skäller på hantverkarna. Renoveringen som skulle ta 3 v är nu inne på v 9...
    Kram Sanne!

    SvaraRadera
  4. Hej Micke! Såg att någon redan kommenterat: på SVTs hemsida skriver de om genmodifierat HIV-virus som räddat livet på en liten flicka som var sjuk i leukemi.
    kramar Ina

    SvaraRadera