torsdag 13 december 2012

Inlagd

I måndags fick Mika läggas in igen. Han ligger på samma avdelning (63) och i samma rum som tidigare (44). Magen krånglar och han behåller inte maten. De har satt in näringsdropp och vätskeersättning. Igår fick han göra gastroskopi. Inget konstigt syntes.

Vita blodkropparna hade i tisdags stigit till över 30. Leukemin skenar iväg sa läkarna och har nu satt in en ny cellgiftkur.
Vita har idag gått ner och är på 25! Normalvärdet ligger mellan 3-8.

MIka dras med någon infektion. De har gjort ytterligare en blododlingen i natt som vi hoppas få svar på idag. Den förra visade ingenting.
/Monne












11 kommentarer:

  1. Varmaste kramar från ina och tjejerna!

    SvaraRadera
  2. många tankar och kramar från Sessan med familj

    SvaraRadera
  3. Det är bara att streta vidare. Vi hejar på er härifrån "snökaosets" Stockholm.

    Fick veta en positiv sak igår. Henrik får ledigt ända till 30 december! Det känns fint att vi båda kan vara uppe i norr länge.

    Massa kramar.

    PS. Carina har skaffat Facebook, värsta skrällen! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joe säger att Twitter är det heta?
      Är det för att slippa mig på fejjan eller?

      Radera
  4. Hej!
    Läser bloggen flera ggr/dag och tänker på er!
    Hoppas nu att cellgifterna gör jobbet, och tar ner vita blodkropparna.
    Det är ju infektionstid, som alltid, nu till jul.
    Barnen och kollegor snorar och spyr. Låg själv däckad förra veckan... Inte riktigt bra än, men jag känner mig piskad att gå till jobbet. Vi har ju satt igång med flytten till Nya Raketskolan. Packat ner allt, nu ska allt upp och ställas i ordning. Men otack är världens lön...
    De som läst NSD och följt diskussionerna på NSD webb förstår...

    Hoppas vi kan ses på söndag.

    Kram kram till er alla./Lenita

    SvaraRadera
  5. Kämpa på Kuben å Monne! Jag ser fram emot att få möta upp er till Brucan i Sthlm. Misslyckades totalt med att få biljetter till er helg men i morgon kommer jag att va på tårna när de släpper biljetterna för den tredje konserten.

    /Micke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi missade också släppet. Vi hade dock tur när en på jobbet fick över två biljetter!! Tack Vera!!!

      Radera
  6. Håller alla tummar att cellgifterna gör verkan nu! Stor kram till er alla från Åsa m fam.

    SvaraRadera
  7. Jag blev lite överexalterade vid biljettsläppet idag och köpte fem biljetter ist för de två jag hade tänkt mig.

    /Micke

    SvaraRadera
  8. 11 maj...ståplats inget annat var aktuellt för min del.
    /Micke

    SvaraRadera