onsdag 27 mars 2013

Påsk

Det har gått en månad sedan Mika lämnade oss, vilket fortfarande känns helt overkligt.
Begravningen som var för en vecka sedan var tung, men samtidigt vacker och fin.
Allt stöd som vi fått och får av er hjälper oss igenom det tunga.

Barnen är i skolan på dagarna och de verkar fixa det bra. Jag har inte börjat jobba ännu. Det är fortfarande mycket sorg som ska ut och ännu är jag inte stabil nog att ta hand om vetgiriga elever.
Dagarna fyller jag med bla telefonsamtal, mejl och pappersexeceris. Det är otroligt många dokument som ska fyllas i. Jag har som mål att försöka promenera varje dag och tack vare det fina vädret så har jag nästan nått det målet.

Jag vet att många av er tycker att det är tufft att ringa eller träffa oss. Jag känner likadant med nya personer som jag träffar för första gången efter dödfallet. Första mötet är det jobbigaste. Det krävs en del mod. Sen när det är gjort, då kan vi prata om vanliga saker också. Det behöver jag. Det är räddningen. Att vara ledsen är tärande. Och jag är ledsen...

Med Joe och syrran hjälp hoppas jag att bildspelet från begravningen går att se på länken nedan. Det är många helt underbara minnen som finns och det var otroligt svårt att gallra bland bilderna. Hur komprimerar man ett liv till 15 minuter?
http://youtu.be/Zd3Sp9qiHug

Jag och barnen far upp till Kiruna under påsken. Vi hoppas på finväder.
Stor kram till er alla! Hoppas ni får en fin påskledighet (ni som är lediga).
/Monne

18 kommentarer:

  1. Vi hoppas ni får en bra påskvecka i Kiruna hos familjen (med skratt och sorg i den blandning som finns i en sorgprocess). Vi ses när ni kommer ned till kusten!
    Påskkramar från Sessan, Lars-eric och Agnes

    SvaraRadera
  2. Underbart bildspel!

    SvaraRadera
  3. Bildspelet är fantastiskt!!! Hoppas att ni får en skön påskhelg i Kiruna. Vi ses i Kåbdalis, vi längtar!

    Hälsa alla, kram från oss på Rödinggränd


    SvaraRadera
  4. Ett sånt fin bildspel. Ett sånt fint liv han fick, och sån tur att han fick dela det med er.Jag blir påmind om att inte slösa bort livet på sånt som inte tillför vare sig glädje eller kärlek.
    Ja du har tuffa dagar att ta dig igenom just nu. Skickar de största och varmaste kramarna till er alla. Ha en bra påsk tillsammans!! kramar Ina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Påsken var fin med bra väder och trevligt sällskap. Hoppas att ni också hade det bra. Kommer ni upp i sommar?

      Radera
  5. Längtar så till ikväll och i helg då vi får tid att umgås! <3

    SvaraRadera
  6. Ja, du Monica med barnen ,ni har det kämpigt en lång tid framöver .Det är viktigt att gråta ,att prata ut, när det känns som jobbigast.Tur är att ni har många vänner,men sorgen är er egen, tids nog får ni distans till det hela,men glömmer mike gör ni aldrig. Han finns med er överallt i minnena ni bär med er. Ha det gott trots allt,tänker mycket på er. En varm kram till er alla ,även Karin,bröderna fr Lisa oErnst.

    SvaraRadera
  7. Vilket fint bildspel ni har gjort... Ni hade verkligen äktenskapstycke du & Mikael. Sorgen och saknaden måste vara fruktansvärd...hoppas ni får en fin påsk, med nära & kära
    Tröstekramar Anna med familj

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart bildspel! Ni har haft o har en jobbig tid under en lång tid framöver. Minnen från ert fantastiska liv tillsammans kommer både du o barnen bära med er resten av era liv. Hoppas ni kan få en trevlig Påskhelg med nära o kära. Kramar "faster" Gunilla

    SvaraRadera
  9. Begravningen och bildspelet var jättefint! Jag tänker på er ofta och mycket.

    Kram, minsta kusinen Viktoria

    SvaraRadera
  10. Vi finns här för er...alltid! Kram/ lillasyster å Ebba

    SvaraRadera
  11. Hade velat vara med på begravningen men hade ingen möjlighet.Sverige är för avlångt.
    Tittade nyss på det fina bildspelet med all glädje som lyste ur varje bild, även de senare, trots sjukdomen. Ni verkar ha haft en enorm styrka och kärlek tillsammans mitt i allt ledsamt.
    Tänker på er ofta, ofta, ni som är kvar med allt som ska göras och allt man ska ta sig igenom mitt i sorgen. Sköt om er. En stor styrkekram till er och vila i frid kusin Mikael.

    Kram, kusin Ingela

    SvaraRadera
  12. Vilket fint bildspel!
    Fast det är ofattbart och om det är ofattbart för mig, hur ska det då inte vara för dig? Skönt att ni fick tillbringa påsken tillsammans med nära och kära.
    Tänker så ofta på dig Monica och önskar att jag hade kunnat göra något för att minska din smärta.
    Många kramar
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elisabeth, du har också varit med om en del...
      Hoppas att du har det gott där borta.

      Tröst finns i olika tappningar som tur är, dikter är en.
      Kram Monne

      Varje djup sorg har en förlorad glädje till föremål.
      Tappa inte bort denna riktning.
      Låt inte sorgen glömma sitt ärende.
      Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få.

      Harry Martinson

      Radera
  13. Ett underbart bildspel! Fint att det finns här så man kan få återse det. Hoppas att ni har haft en fin påsk i Kiruna. Vi ses i Kåbdalis.
    Många kramar Åsa och familjen

    SvaraRadera
  14. Har inga ord som uttrycker det jag egentligen vill säga men vill att du ska veta att jag läser och tänker på er. Varm kram.

    SvaraRadera
  15. Vilket fint bildspel! Har inte sett det förrän nu... Hoppas att ni har det bra trots allt ni går igenom. Ulrika

    SvaraRadera
  16. I'm not able to view this web site properly on firefox I feel there's a problem

    My webpage ... having trouble getting pregnant at 40

    SvaraRadera