fredag 16 december 2011

Håhå jaja

Lite ont om inlägg på sistone, men jag gör inte just så mycket alls med datorn. Min högerarm är ganska obrukbara och behöver vila, tror jag.

Min sjukgymnast har lite givit upp, hon är inne på problem med nervbanorna men vet inte hur vi skall komma tillrätta med det. Hon ringde upp en som skall vara kunnig på detta, på VC i Råneå! Så nu har jag tid hos henne nästa onsdag, ett par timmar innan vi skall åka upp till Kiruna...

Liiite bättre är det nog, jag klarar mig på 3 värktabletter/dygn mot minst 4 tidigare.

Fredagskvällen spenderade Monne och jag tillsammans med Timbuktu och DAMN! och det var inte helt lätt att försöka ha höger arm löst hängande vid sidan...riktigt bra drag faktiskt.

Jag är ganska oproduktiv numera, kanske ett par timmar om dagen då man faktiskt kan göra något där armar ingår. Tur att jag fått en del nya böcker att läsa. Kan rekommendera "En mässa för de döda" av Jean-Christophe Grangé som jag fått låna av Cessan.

Funderade lite över hur många böcker som jag läst sedan i mars och något 40-tal titlar är det nog. Som julklappstips så tar jag några som fortfarande finns kvar i minnet:
ovanstående Dödsmässa
Scar Tissue av Anthony Kiedis
En dag av David Nichols
Shutter Island av Dennis Lehane
Vindens skugga av Carlos Ruis Zafón
El choko av Jonas Andersson
allt med Roslund och Hellström, både deckare/thrillers och samhällskritik på samma gång.

/Mika

8 kommentarer:

  1. Vi har beslutat att ge bort 1000 kr till olika organisationer som julgåvor. Joe satsar pengarna på att plantera träd, Tua satsar på Musikhjälpen, cancerfonden och blodcancerfonden får pengar från Mika och Monne.
    Vad är ert bidrag?
    Kram från ett blött och mörkt Luleå

    SvaraRadera
  2. Heja er! Jag har antagit utmaningen!

    Jag har nu gett 1000 kronor till Blodcancerfonden, Celiakiforskningen (om glutenintolerans) och HBT-flyktingars stödförening. Jag prenumererar också sedan tidigare på Cancerfondens rikslott varje månad. Ett bra sätt att blanda nöjet med att skrapa lotter med en god sak!

    HBT-flyktingars stödförening (via föreningen RFSL) jobbar på olika sätt för att stödja homo-, bisexuella och trans-flyktingar i Sverige som har lämnat förföljelse, förtryck och hot om fängelse eller till och med dödstraff i sina hemländer.

    Föreningen arbetar med att ge såväl juridiskt som ekonomiskt stöd där inte Migrationsverket hjälper till. Det kan till exempel vara sjukvård eller resekostnader från en flyktingförläggning till rådgivningen i Stockholm.

    HBT-flyktingar får ofta åka tillbaka till sitt hemland med beskedet att de helt enkelt får "dölja sin läggning i fortsättningen". Men tänk er ett liv utan att få vara den man är och utan att få visa kärlek! Och alltid behöva vara rädd för att någon ska avslöja en. Vi behöver en bättre asyllag som låter dem stanna i Sverige.

    SvaraRadera
  3. Hej alla. Har helt slutat skicka pengar till alla föreningar, det är bara Blodcancerförbundet jag har gått med i och gynnar Lions ibland som jag fortfarande tror på. Så många tiggarbrev det kommer och bl a pensionärer skänker pengar till, så många dirrar som skor sig på dessa givmilda människor. Så är det! Kram mamma Karin

    SvaraRadera
  4. Hej alla!

    Trist med din onda arm. Hoppas Råneå doktorn har hjälp att ge. Provar du fortfarande med ström?

    Har ni varit på konsert med Timbuktu?

    Vi antar inte utmaningen men vill säga att, sen du blev sjuk köper vi varje månad cancerfondens lott. Något vi gjort många gånger tidigare. Vi såg så många saker som fonden betalar som forskning och t.o.m strålkanonen jag strålades i hade köpts in av fonden.

    Vi väntar på er och hoppas att vi tillsammans skall få en trevlig jul.

    Kram från Eivor och Tore

    SvaraRadera
  5. Vår julgåva går i år till Plan International, vi har fadderbarn via dem i varmaste Afrika. Jag försöker förklara för våra små det där med fattiga barn, men det är inte så lätt att förstå när man är liten.

    Imorgon är det dax för terminsavslutning i Stadsökyrkan, sen blir det äntligen leeedigt. Så skönt!

    Hoppas Kirunaresan gick bra. Bilen är levererad till Strandvägen. Bilnyckeln tar vi med till Kiruna.

    SvaraRadera
  6. GOD JUL & GOTT NYTT ÅR alla Monicas och Mikaels goda, glada vänner som stöttat och bloggat sedan den 11 mars. Ni är bäst. Kram mamma Karin

    SvaraRadera
  7. God jul och gott nytt år från Dublin

    SvaraRadera
  8. En riktigt fröjdefull jul o ett Gott Nytt År
    Var rädd om er nu när trafiken är intensiv.
    Kram

    SvaraRadera