onsdag 7 december 2011

Slangfritt

Snabb borttagning av CVK i morse, jag var hemma 30 min efter att jag kommit in på kirurgen, inte mer än lite ömt för närvarande.

Provsvaren från igår har kommit och alla var helt OK, trombocyter som jag tycker legat lite lågt en tid (120-140 ungefär) låg nu på 171. HB var 119 så jag gör en tappning på måndag då jag tar nya prover. Även chimerismprovet fick jag svar på och det var 100% Peter-celler i mitt blod.

Sjukgymnastiken då....lite grundligare koll idag och hon konstaterade att det är två nervbanor som smärtar, dock inte inflammerade då hon inte kände värme eller svullnad. Fick ultraljudsbehandling och massage med Aloe Vera-salva. Det blev riktigt bra i skuldran i någon timme efter det, lite strålningar i armen ändå.

Var och inhandlade salvan direkt och skall ha Monne som massös framför TVn. Fick en ny tid nästa vecka för ytterligare behandling, kanske att det rent av känns lite bättre nu ikväll....vi får se.

/Mika

3 kommentarer:

  1. Härligt att provsvaren ser fortsatt bra ut!

    Det låter inte som en så jättedålig dom att du behöver massage varje kväll av frugan din! För dig Micke i alla fall.. :)

    SvaraRadera
  2. Bra iaf att provsvaren är positiva. Har besök av föräldrarna som hälsar till dig!

    SvaraRadera
  3. Skönt med bra provsvar.Tur att Monica finns!

    SvaraRadera