onsdag 1 augusti 2012

Utskriven och golfpremiär

I måndags blev jag utskriven, stabilt stigande hb och trombocyter. Neutrofila på ca 2,0 och sjunkande sänka. Några riktigt varma dagar har det varit, även om inte solen varit framme hela tiden. Idag kulminerade det med åskknallar som gjorde att man nästan var tvungen att hålla för öronen.

Monne och jag gick ut på golfbanan nu i kvällssolen och gick 3 hål. Inga hinder av skuldra eller arm i svingen, dock var inte bollträffen speciellt ren. Konditionsmässigt var det inget större problem även om Monne oroar sig över svettpärlorna i pannan.

Väntar på att familjen skall bli klar med pop-corn och juicepressning så att vi kan se Huvudjägarna som vi hyrde härom dagen....

/Mika

12 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag blev av att höra att ni båda är ute på golfbanan igen!!

    Förresten har jag läst klart [Geim] nu, fastnade lätt i den.. Men nu känner jag mig inte helt tillfredställd av slutet. Vet inte om jag fattade det rätt eller inte. Känner behov av att dryfta det här med er nån dag.. :) Eller får man möjligen några svar i Buzz?

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  2. Goda nyheter, roligt att läsa. Tack för senast!

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att det går åt rätt håll.
    Förstår att det känns härligt att gå ut och golfa, bli bara inte övermodig så du inte får ont igen.

    Här har vi snart jobbat en hel vecka efter semestern. Känns bra att vara hemma.

    Kramar till er alla!
    Eivor

    SvaraRadera
  4. Roligt att Monica har en kompis på golfbanan. L-E behöver nog en fadder snart till golfen . . . Var Huvudjägarna bra? Fortsätt vila och ladda med "gröna drinkar"
    Kramar från Smedkroken 3

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag heter Ann-sofi och är en kusin till Monica, fick i helgen veta av mamma att ni har en blogg.
    Jag har läst den och tycker att ni är helt fantasiska,
    efter allt ni fått och fortfarande går igenom.
    Hoppas att du fortsätter att tillfriskna.

    Hälsningar Ann-sofi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann-Sofi. Hoppas allt är bra med dig och familjen. Vi kämpar på och hoppas trots allt att det finns någon lösning/ behandling som kan funka. Kram Monica

      Radera
    2. Hej Ann-Sofi. Hoppas allt är bra med dig och familjen. Vi kämpar på och hoppas trots allt att det finns någon lösning/ behandling som kan funka. Kram Monica

      Radera
  6. Hej!

    Tusen tack för senast, det var en ljuvlig kväll i stugan! Jag kommer tänka på utsikten över vattnet, bastuhettan och alla ljus när hösten kryper på.

    Hoppas att dina tävlingar gick bra Monica och att det funnits ork med fler hål på banan för Mika?

    Jag blev svårt imponerad av rawmenyn. Kanske vore värt att gräva fram den där mixkannan som samlar damm i skåpet. Vilken kokbok är det ni använder nu igen?

    Stora styrkekramar från lillkussen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pigg och glad med raw food. Vibeke amdisen

      Du hör ju på titeln, du har inget att förlora. Lycka till, kram.

      Radera
    2. Kan intyga att en nyttig morgondrink gör mycket för hälsan. Och vad pigg man blir av bär förresten! Mycket piggare än av kaffe!

      Radera
    3. Tack och bock! Ska kolla in den. Vem vill inte bli pigg och glad?

      Kramar,
      Kina

      Radera
  7. Tusen tack för en härlig dag och kväll i stugan. Ett helt underbart ställe som ni gjort så fint. Monicas hälsodrink är grym!
    Hoppas ni fått tillfälle att se Huvudjägarna, en riktigt bra film tycker jag. Borde nog läsa boken också. Kanske har ni plöjt den redan?
    Hoppas på soliga och fina dagar framöver så att ni får njuta i stugan ett tag till.
    Stor kram, Åsa

    SvaraRadera