tisdag 16 oktober 2012

Snö

Årets första snöfall har nått kusten denna förmiddag. Det blev inte mycket golf denna säsong, Robban var förbi och vi konstaterade att vi båda hade färre än 18 hål i år.

Det har gått ett tag och det har väl skett en del på medicinfronten. Förra veckans måndag var jag ner till Umeå för DLI-påfyllning. Inga konstigheter, det har gått bra så här långt och vi har beslutat att öka tempot och köra en påfyllning var 6:e vecka, med Vidaza däremellan.

Igår var vi på läkarbesök i Sunderbyn och fick lite mer info om ev studier på KS. De studier som gjorts med NK-celler har inte varit så där jättebra. Ca 30% reagerar positivt på behandlingen men de anser den inte som botande utan mer, som Vidaza, underhållande och bromsande. Därför tycker de inte att vi skall gå in i detta nu. Vidaza verkar fungera som det skall, jag mår relativt bra och värden på lever och njurar är på riktigt bra nivåer, i alla fall jämfört med hur det stundtals sett ut.

En full NK-cellsbehandling skulle innebära en full cellgiftskur för att sedan laborera med NK-cellerna. Vi kan överväga denna om jag börjar ha sämre effekt av det vi gör nu.

Igår blev jag tillbakakallad till sjukhuset då de fick mina blodvärden. HB-värdet hade fallit till 79 vilket innebar att jag måste få två påsar blodtransfusion. Inte undra på att man känt sig lite trött under helgen då vi pendlat till Piteå där SSK spelat cup hela helgen.

/Mika

Nedan har vi en kille som fått vara sig själv för en liten stund.


1 kommentar:

  1. Jag hade börjat se fram emot att ha er här hos mig, men det låter ju helt klart som en enklare behandlingsmetod den du är i nu på hemmaplan, inte minst för resten av familjen.

    Hoppas vi ses snart ändå, här eller där!

    Kramar!

    SvaraRadera