onsdag 27 juni 2012

Dåliga besked

Igår fick vi veta att leukemin finns längs ryggraden och ner mot ryggslutet. Ett fördjävligt besked att få. Jag kunde inte förmå mig att säga detta till någon under hela dagen. Först senare på kvällen kunde jag prata om detta.

Under Tuas fotbollsträning Googlade jag och hittade historier om människor som klarat sig tack vare ändrad kost.

Något annat måste vi försöka hitta på tänker jag. Jag har varit och inhandlat massvis med nyttigheter. Fixat stavmixer till sjukhuset. Lånat böcker på biblioteket om bra mat för cancersjuka. Vi träffade en man på avdelningen som skjutit upp sin myelomdebut med ca ett år, trodde han, genom att äta bla broccoli, blomkål och grape.

Vi måste ta nya tag. Det är så otroligt deppigt med dessa besked.
Mika är nu på MR av levern. Ytterligare ett tungt besked att vänta??? Värdena på levern försämras lite varje dag.

Läkarna har inte tagit några beslut ännu vad som händer. De väntar på svar från biopsin som gjordes tidigare idag.

De här dagarna är tyngre än andra. Ovissheten gnager hål i märg och ben.
//Monne




8 kommentarer:

  1. Ulrika & Magnus27 juni 2012 kl. 17:25

    Så tråkigt att höra! Vi tänker på er ofta. Håller tummar och tår för er!

    SvaraRadera
  2. Kära älskade barn, kämpa och sök efter mer vetskap. Ni kan ju konsten. Gå också och köp Mivitotal Flex, finns på apoteket på sjukhuset. I den finns så mycket mineraler och antioxidanter som kroppen behöver.

    Vi tar hand om barnen några dagar så att ni två tillsammans skall få hämta krafter att gå vidare trots alla dåliga besked. Kan bara inte tror att det kan gå fel.

    Alla våra vakna tankar finns hos er, hoppas ni känner det!

    Många kramar från Eivor och Tore

    SvaraRadera
  3. hej! jag blir ledsen och känner med hela mitt hjärta. Jag hoppas denna mardröm tar slut.Jag har fortfarande en tilltro till läkarnas kunskap och förmågor och jag tror att allt kommer ordna sig. Ringer i morgon, kram från oss!
    nina med familj

    SvaraRadera
  4. Tungt att läsa dina rader. Vi känner med er och försöker förstå.

    Jag tänker som Nina att läkarvetenskapen har gjort enorma framsteg. De kan göra mer än någonsin. Vi tror stenhårt på deras förmåga att göra underverk!

    Tillsammans med den fantastiska kämpaglöd och all kunskap ni själva har så måste detta gå vägen.

    Ge er själva tillåtelse att deppa lite, sedan vet jag att ni tar nya tag och fortsätter kämpa.

    Våra tankar är hos er!
    Stor kram, Åsa m. fam.

    SvaraRadera
  5. Känner bara sorg!
    Våra tankar till er, kramar från Nina & Matte

    SvaraRadera
  6. Tungt besked,..nya matvanor tror jag på !

    Hälsningar från Siggesta

    SvaraRadera
  7. Tråkiga nyheter, känns förjävligt rent ut sagt!, låter som en bra ide att läsa om vad som funkat för andra gällande kosten!, har också läst om liknade saker där cancern behöver näring för att växa! viss kost kan kanske försvåra tillväxt! måste kolla om jag hittar vars det var! vi tänker på er...

    SvaraRadera
  8. Det fanns ju givetvis som man misstänkte tusen artiklar kring detta ämne, en sida som kändes logisk i mitt okunniga huvud var:
    http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/mat_vid_cancer

    Där pratas det om att undvika socker o dyl och äta mer LCHF-mat, men antar att ni kollar med läkarna ang. detta o mycket annat! de borde känna till vad som är bra och kunna hjälpa mer konkret!

    SvaraRadera