lördag 30 juni 2012

Halmstrå


På cancerfondens hemsida finns det en massa saker att läsa.
Jag har kollat upp en klinisk studie som Karolinska håller i och som ser intressant ut.
Sedan finns det en del tips om olika behandlingsformer, i Sverige och utomlands.
Vad som är bra har jag ingen aning om, men alla möjligheter vill jag utförska.


Från forumet på cancerfondens sida hittade jag detta:
Min märkliga historia
Dagen innan midsommar i år fick jag besked på att den knuta som man hade tagit biopsi på innehöll malignt melanom. Tack vare att jag har en sambo som är intresserad av det här med alternativa behandlingar (och kunnig) så botade jag mig själv, med hjälp av honom naturligtvis.

Så här gjorde jag:
Jag såg till att jag blev basisk i kroppen. Den första tiden drack jag bara grönsaksjuicer (hemmapressad) och hemmagroddad mungbönsvälling. Jag skippade allt animaliskt, till och med mjölk. Det jag åt mycket av var blåbär, jordgubbar och soyamjölk. Mungbönsvällingen blev det viktiga för mig. Vid mitt första besök på bröst och melanommottagningen i Lund fick jag höra att man misstänkte att det var en sekundär metastas eftersom knutan satt under huden.
Hela juni och juli gick. Jag var naturligtvis jätteorolig men säker på att jag skulle klara det. Jag har hört talas om flera som har klarat av cancern med denna kost
Jag åkte till ett hälsohem i Höganäs där man förespråkar den här kosten. 13000 kr betalade jag för den veckan. Tänkte söka bidrag från cancerfonden men hann inte....
Jag var på CT-petröntgen i augusti. Man hittade inget "mer än det som man redan visste." Ett par veckor senare blev knutan borttagen på lasarettet i Landskrona.
Vid nästa läkarbesök fick jag höra att det var en godartad förändring. Inga cancerceller fanns kvar. Jag försökte tala om vad jag gjort men man ville inte lyssna. " Vi har tagit fel". Sådant händer" var kommentaren bara.

Jag ringde läkaren på hudkliniken som gett mig cancerbesked och han blev väldigt förvånad. Det fanns nämligen klart och tydligt cancerceller i knutan vid biopsin. Det var inga tveksamheter.
En annan läkare som jag har kontakt med ringde upp mig och tyckte det var en märklig historia men "det slutade ju bra".

Visst är jag överlycklig över att det gick så bra som det gick. Men jag kan inte låta bli att fundera över varför ingen bryr sig om vad jag gjorde. . Man skyller hellre på att jag fick fel besked.....Känns inte riktigt ok . Ibland är jag stridslysten och vill stämma sjukvården, för det mesta är jag bara nöjd med att jag är frisk men samtidigt så känner jag att jag vill berätta för andra vad jag gjort. För jag är övertygad om att man inte tog fel vid biopsin.
 
 
Idag blir det middag hos Peter och Lenita. Regnet öser ner och vi har varit och handlat diverse nyttigheter. Mika är tapper och modig. Han testar mina gröna drinkar och teer utan knorr. Ebba har också börjat ge gräsdrinkar till dockorna. Det smakar illa säger hon men det är ju medicin!!
 
//Monne
 
 

3 kommentarer:

  1. Bravo Ebbas dockor och Mika som dricker Monnes gräsdrinkar. Ebba har förstått att det som smakar illa gör nytta. Kram mamma Karin

    SvaraRadera
  2. Önskar er en bra kväll hos P & L. Skönt att ni testar alla möjligheter och halmstrån. Mirakel finns - i rytmen av ett regn.
    Kram från Rödinggränd

    SvaraRadera
  3. Mycket tungt att läsa om hur Mikael har det. Hälsa Mikael att han ska kämpa på!
    /mats hainke

    SvaraRadera