onsdag 28 november 2012

Junkie

Förra veckans akuta tillstånd har, till stor del, släppt. Alla kommentarer som gör att tårkanalerna får en rejäl rensning är garanterat till stor hjälp. Vi har dessutom snappat upp ett youtube-tips och kört en bikarbonatdrink i 1 1/2 vecka nu. Tanken med det är att göra kroppen basisk, över 8 i Ph, och hålla det i ca en vecka. Teorin är att cancerceller inte överlever i basisk miljö. Samma tanke som med vegankosten alltså men mer en quickfix.

Fredagen åkte vi ner till Umeå för DLI-påfyllning. Denna gång tyckte Cecilia inte att det var något att spara på; tidigare doser har legat på 100 k celler per kroppskilo, denna gång fick jag 5 millioner celler per kroppskilo! "Nu vill vi se lite GVH", tyckte hon. Alternativet är, så att säga, sämre.

Det går lite upp och ner, ena dan som ett blysänke med illamåendet uppe i halsen, nästa dag helt ok, om än med dåligt flås. Jag har dock insett ett samband mellan mina försök att helt ta bort morfinet för min arm och riktigt dåliga dagar. Jag får helt enkelt en jävla abstinens. Nu provar jag med att ta 10 mg på morgonen och 10 mg på kvällen, mina drogproblem får vi ta tag i senare. Det tar emot lite då jag egentligen inte har speciellt ont men även Monne är på mig då jag börjar hänga och påminner mig om att det är dags att ta ett piller.

Inget nytt om KS ännu men jag får ju Vidaza-sprutor hela denna vecka så vi håller nog tillbaka sjukdomen nu. Intressant med provtagning imorgon, det känns som att levervärdena borde ha förbättrats en del.

Svägerskan på besök från Sthlm nu vilket är mysigt för oss alla.

/Mika

8 kommentarer:

  1. Grattis på din födelsedag den 1 dec ! Så vi hinner först Margarets & Lars

    SvaraRadera
  2. Ja nog blir man lite beroende av morfin. Kommer ihåg när jag fick morfin i så stora doser så badkaret kändes som en gungande båt när jag duschade.

    Mariann tipsade om Hajleverolja av märket Skip som Lennart äter och blivit av med den hemska hosta han dragits med länge. Den skall tydligen stärka immunförsvaret.

    Sköt om er alla!
    Kramar Eivor

    SvaraRadera
  3. Härligt Micke! Du reser dig lika snabbt som du puttas ner. Lite som de där leksakerna barnen hade när de var små med en tyngd i botten. Det där med bikarbonat har jag också hört om.
    kramar ina

    SvaraRadera
  4. Bikarbonat, en vilja av stål och pepp av nära och kära. Nog ska vi ta oss igenom detta också.
    Då julen troligen firas i de nordligare delarna av landet hoppas jag på riktigt mycket snö.
    Ina, om ni firar jul där nere så håller jag tummarna att snömolnen tar en sväng förbi er också.
    Kram Monne

    SvaraRadera
  5. Tjena å grattis..

    Film och en travrad från bröder med familjer.
    Så här 40 min innan första start så känns det som en stabil rad, bara hoppas att "kamelerna" springa som jag streckat..
    Blir nog miljon utd. idag...

    Pengarna kan behövas om ni måste åka över atlanten till en "Betty Ford klinik" för att bli av med drogproblemet..

    Skönt att ni kämpat er upp ur svackan..

    Fortsätt kämpa och testa alla möjliga ideér som ex. bikarbonatdrinkar....

    Ha de
    Peter



    SvaraRadera
  6. Grattis Micke!

    Kanske dax att ta fram guran nu när du fått till drognivån.Jag är snart igenom min tid som hemlös. Jösses så skönt det blir att få packa upp grejjorna. Det går sisådär att hålla värmen så jag öser på med alla fyra adventsljusen direkt.

    Kramar från Sanne och Ebba!

    SvaraRadera
  7. Stora varma grattiskramar från oss. Hoppas ni haft en mysig dag tillsammans! Mycket skönt att du mår lite bättre den här veckan.
    Kram igen!

    SvaraRadera
  8. Sent Grattis Kuben! Hoppas ni hade en bra dag. Här i Umeå har snön lättat. Nu väntar skottning och packning för min del.

    Väntar med juleljus till nya lyan!

    Kram till er!

    /Marie-Louise

    SvaraRadera