måndag 28 november 2011

Smärta

Det var en envis tennisarmbåge som doktorn på vårdcentralen menade att det var. När värken kommer tillbaka så är det ungefär varannan gång i armbågen och varannan gång i skuldran. Känns ungefär som tandvärk, det spelar ingen roll vad man försöker ha för kroppsställning, det värker oförminskat ändå.

Provade igår att försöka härda ut och inte ta någon Ipren på eftermiddagen och det blev en kämpig kväll. Har sett någon tv-reklam om "den snabbaste Ipren någonsin". Kan meddela att det aldrig tar under två timmar från tablettintag tills värken lagt sig.

Det troliga är att jag lyft hantlar och vikter med kortisonet i kroppen och då inte känt av att det gnisslat i armbågen. När sedan kortisonet togs bort så hade skadan nötts på en tid och inflammationen blommade upp.

I övrigt så var det gott om god adventsfika både hos Elsie o Göran samt hos Matte o Nina igår.

När man närmar sig 43 år så har man få materiella önskemål, jag har försökt önska konstant städade rum av barnen men tvivlar på att jag får denna gåva.

/Mika

5 kommentarer:

  1. Din önskan lär väl slå in åtminstone om 8 år eller så, det vill säga när de har flyttat hemifrån.. :)

    Det är ju bra att du haft sån energi, men du får ta det lite lugnare nu mot årsskiftet som oss vanliga medelsvenssons! Hoppas ontet går bort snart.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Mina barn städade inte heller så länge de bodde hemma men blev riktiga pedanter när de flyttade till eget boende (bra så). Angående materiella ting. Jag hörde ett visdomens ord i radion i förra veckan som var så här: Den friske önskar sig många saker, den sjuke har bara en önskan. Det tyckte jag var bra. Kram till er alla mamma Karin

    SvaraRadera
  3. Tjuvtränar du? Räcker det inte med den egna kroppen som vikt? Började se serien "Homeland" kanske kan vara något efter att serien "Bron" tog slut. Hoppas värkan ger vika.
    Allt gott från smedkroken 3

    SvaraRadera
  4. Lögn och förtal! Det har alltid rått ordning i mitt rum och likaså i storebrödernas. Inte ens nära hur det ser ut i mina barns rum!

    SvaraRadera
  5. Hej Mika underbart att få äran att läsa eran blogg, hoppas allt börjar reda ut sig. Vill passa på när jag väl kom in i bloggen att gratta dig på din 43 årsdag. Njut av Din dag!

    Kramar faster m fam.

    SvaraRadera