onsdag 16 november 2011

Umeåbesök

Då tar vi bort sista kortisontabletten då allt verkar ok med magen. Hb-värdet hade stigit till 116 så vi tappade 4 dl idag igen.

Fick höra att styrketräning nästan inte ger någon verkan så länge man äter kortison. Kul att få höra det nu, men skönt med en förklaring till varför inget händer, trodde mest på att åldern gör att man inte är så lättränad längre...

Cecilia beställer även borttagning av min CVK till kirurgen i Sunderbyn, nu börjar det ju kännas som man är frisk på allvar. Sjukskrivningen har dock förlängt till sista januari, det är lite långsamma processer ändå. Hon visade värden som visar att mitt eget virusskydd fortfarande är riktigt lågt, det är medicinerna som är mitt skydd än så länge.

Tog även nytt chimerismprov, det senaste var en månad sedan och jag har ju legat på 100% Peterceller de senaste 3-4 månaderna så jag räknar inte med något annat än att det består. Om egna celler skulle återuppstå kan det vara tecken på återfall.

Låter så jäkla kul med gubbhockey, skall definitiv börja med ledarhockeyn i Sunderbyn när jag får. Finns en del legender på isen där: Osmo, Burra, Jögge...

/Mika

3 kommentarer:

  1. Åh härligt att CVK:n tas bort! Ett positivt tecken. Se längre sjukskrivning som en chans att vila (och casha in momsen som Joe sa).

    Förresten, som uppvuxen i den digitala tidsåldern fattar jag inte riktigt denna papperslapp (tillsammans med jultidningsboken) jag fått från Tua med summan 169 kr. Hur ska jag betala den? Tar hon kort? :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Finns det en chans att du känner till internetbank och kontoöverföring?

    SvaraRadera
  3. Jo, den tekniken ska jag nog klara av. :) Skicka mig kontonr så fixar jag det!

    SvaraRadera