fredag 6 januari 2012

1981

så länge som har gått sedan småkronorna vann junior-VM. Monne och jag klev upp kl 3 för att följa finalen och det var det definitivt värt. Roligaste hockeyn vid sidan av SSK U14-matcher att följa. Vad händer med hockeyn och spelarna då de blir 20?

Värkföljetongen går vidare, återbesök i Gammelstad var en besvikelse. Hon menar att hon inte kan detta och gjorde följdaktligen ingenting. Nu måste jag vänta in en ny sjukgymnast som öppnar till veckan. Fredag nästa vecka har jag fått tid där. Fick Pronaxen utskrivet på nytt då mina hemma-värktabletter inte alls ger samma effekt. Märkligt nog så finns inte Pronaxen att finna i hela landet, jag måste få ett nytt recept utskrivet men det är lite lurigt nu när det är helg. Fick veta att Pronaxen med halva styrkan fanns receptfritt på Apoteket så jag var och inhandlade sådana. Fungerar hyfsat, jag har hittills hållit mig till halva styrkan, man kan ju annars ta dubbelt så många tabletter helt enkelt men jag sparar magen....

Boktips: "geim" av Anders De La Motte. Hur häftig som helst.

Lånade hem en ny bil från Burlins, en 08:ans Avensis. Väldigt trevlig bil men tyvärr fick jag inte Lacke att gå med på vårt prisförslag. Det var trist att åka hem med Hondan igen, det skilde bara 5 tkr mellan oss till slut men han blir nog mogen framåt slutet på januari.....;-)

/Mika

2 kommentarer:

  1. Ja jävlar vilken pärs...
    Hocky´n alltså, hade varit svår att somna, om Ryssarna fått avgöra med 30 sek kvar.
    Inte ofta jag tackar en Lule målis för en räddning, typ aldrid, var nog första gången..

    Själv tog jag en stödvila i knät på Lenita mellan 00.00 och 01.00 då var det inget problem att sitta uppe till kl 05.00..

    Jävla skit, det där med värken, nog fan borde det väl finnas någon som kan detta, har du pratat med Majja, Rolle´s gumma, hon har ju lite hokus-pokus krafter..

    Skönt att ni inte köpte bilen, stå på er, det är helt klart köparens marknad, dom där bilförsäljarna räknar kallt med att kundens "bilfeber" fäller avgörandet, nästa gång du går in där så bjuder du 5000:- UNDER det du bjöd senast....

    // Peter

    SvaraRadera
  2. Du skulle aldrig gjort dig av med SAABen. Med den var värdenedgång aldrig någon issue.

    SvaraRadera