fredag 13 januari 2012

Äntligen hjälp

Fick äntligen komma till nyöppnade sjukgymnasten idag och vilken skillnad! Hon hade ganska snabbt en diagnos att jag både hade nervbanor som inte löpte riktigt som det skall och att jag dessutom hade konstant tryck mot nerven vid skulderbladet. Detta eftersom jag har värk hela tiden. Av trånga nervbanor får man smärta ibland och vid vissa rörelser.

Hon påbörjade alltså två behandlingsmetoder och gav mig hemläxa att jobba med hemma. Dessutom bokade hon upp två tider nästa vecka och planerar att köra 2-3 gånger i veckan. Kändes klart bättre efteråt och även om jag till slut tog en värktablett så är domningarna i fingrarna mycket lindrigare än tidigare.

Sitter och söker bilar runt hela Sverige nu och ligger väl ca 40 tkr högre nu än vad vi tänkte för någon vecka sedan....Monne får panik och har börjat kolla priser i Thailand, hon menar att vi inte har pengar att åka dit nästa jul om vi köper något av mina tänkta objekt.

Har faktiskt inte fått några provsvar från senaste Sunderbybesöket i måndags, men det skall väl inte vara några problem, jag åker ner till Umeå på tisdag och då får jag höra vad de tänker mm. Bl a har jag ju inte kommit igång med mina vaccinationer ännu. Själv har jag haft mest besvär av värken. Lite knepig mage och lite dåsig mest hela tiden av att äta värktabletter. Nu känns det dock jäkligt positiv med hopp om livet.

/Mika

3 kommentarer:

  1. Va kul att nya sjukgymnasten verkar ha koll på nervläget! Rätt hemläxa kan förhoppningsvis göra susen. Här hemma har vi haft sjukstuga ett tag nu, barnen byter av varandra med feber och snorigheter, och passar på att skicka lite baciller till oss också förstås :(

    Jögge har börjat klaga på att vår bil tar mycket olja, jag gissar att han också är sugen på bilbyte, funderar om det finns det mediciner mot bilbytarsjukan? Jag hoppas att det är som ungarnas dagisförkylningar, dvs övergående besvär.

    SvaraRadera
  2. Åh skönt att du äntligen får hjälp! Hoppas du blir helt bra snart.

    Det där med bilbyte låter som en knepig grej, det är som med allt annat man ska köpa. Man tror att man ska byta dator för sådär 3000 kr men så slutar det att man drar hem en 20 000-kronors sak. Det bästa är att låta bli, så länge man bara kan, har jag kommit fram till. Ni har ju mamma och pappa som goda förebilder där.. ;)

    Satsa på Thailand! Även om jag i och för sig inte vill missa att träffa er under julen.

    Jag och Henrik har redan bokat in årets semestrar (förutom sommaren). Vi åker till Lofsdalen i mars och till Venedig i september. Känns gött.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tjena..
    Skönt att få hjälp med värken..
    Hoppa över det där med bilbyte, gör som Rolle P i stället, han köpte en HD 1200 i helgen..
    Han får en lååååååååång vinter.
    Själv har jag anmält mig till årets första golftävling, den 28:e januari är det premiär på Kiruna GK, 2 manna scramble...

    Säkert inga problem med dina värden, du blir helt frisk...
    Sakta men säkert kommer styrkan tillbaka.

    Ses P.

    SvaraRadera