tisdag 17 januari 2012

Umeå t o r

..idag. Ganska skönt att dessa resor görs en gång/månad ist.f en gång/vecka, det är lite seg väg att åka.

Alla värden är stabila, inga fler blodtappningar behövs då järnvärdet är normalt. Levervärdet har gått upp lite på den ganska snabba sänkningen av Cellcept som vi gjort under december så nu skall vi ligga kvar på 3 tabl om dagen och låta kroppen hitta lite balans.

Njurvärdena hade också stigit en del vilket säkerligen beror på knaprande av Pronaxen, så nu fick jag ett annat värktablettsalternativ istället. Var hos sjukgymnasten igen igår och nytt besök imorgon. Det känns bra men att vara utan värktablett är inget alternativ ännu.

Gällande bilköp så ansåg ju jag att det bara kostade 25-30 tkr att byta upp sig till objekt som är ett år gamla. Monne kontrade med att istället börja titta på äldre alternativ och då hittade vi nog ganska rätt: en -07:a i Väsby, 55 tkr billigare än 08:an vi provade på Burlins. Åker ner och hämtar den på torsdag.

Lite besvikelse över att inte få åka lite mer ståndsmässigt men då slog det mig att Monne säkert vill att jag skall kunna göra som Rolle jag också. Nu finns det ju en slant att köpa en HD till sommaren.

/Mika

4 kommentarer:

  1. Låter traggligt att behöva gå på de där värktabletterna. Hoppas sjukgymnastbehandlingen börjar ge effekt snart.

    Tror att bilköpet ni kom fram till var en bra väg att gå. HD däremot är jag tveksam till.. ;)

    SvaraRadera
  2. Kan man få se ett foto på vrålåket?

    SvaraRadera
  3. Tjena.
    Då är ni väl hemma med nya "pärlan" nu..
    Resan gick bra?!
    Köp en hoj, jag lånar den gärna, nån solig dag.

    Kallt som fan här längst upp i norr -20 å golfpremiär på lördag, hua vad kallt det blir, jag som är livrädd för kyla..

    // P

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har kollat upp om barn får haka på till 30-årsfesten och det går bra, men vi får skriva upp alla namn på listan så det inte dyker upp några 17-åringar som vill komma in.. :)

    SvaraRadera