söndag 1 januari 2012

Nytt år, nya möjligheter

Tiden rullar på och några sköna dagar i ett vintrigt Kiruna är till ända. Idag tog vi tåget till mor och Harry i Gällivare och sedan vidare hem imorgon. Tuas rum skall målas och ommöbleras enligt hennes önskemål. Med mina nuvarande Pronaxen så fungerar det nog ganska bra att göra ett handtag, måste dock kolla om jag får förlängt recept då nuvarande dos tar slut imorgon.

Värken känns inte riktigt lika jobbig när den kommer tillbaka så förhoppningsvis är det väl på rätt väg nu, även om det går jäkla långsamt.

Jag brukar fundera på hur jag skall tacka för allt stöd som jag och familjen fått under året och på något sätt skall vi väl kunna arrangera en happening, kanske till sommaren i Sävast....?

Definitivt så måste i alla fall Sannes Sävast Open-pokal sättas på spel i år, ca 3:e helgen i augusti som brukligt är. Själv tror jag att jag måste hissas upp som favorit. Jag har aldrig förr tränat så mycket på wedge-inspel som i år. Med lite längder tillbaka i kroppen så har jag svårt att se någon riktig utmanare.

Hoppas alla som följt bloggen får ett år fyllt med glädjeämnen och äventyr.

Vi hörs / Mika

3 kommentarer:

  1. Vill bara säga att det har varit ett rent nöje att hjälpa er, har fått så mycket tillbaka! Men lite fest tackar man ju inte nej till.. :)

    Det här året kommer gå i firandets tecken, känner jag på mig. Gott nytt år!!

    Saknar er redan. Lite trist att komma till den tomma lägenheten.. Tur att Henrik kommer på lördag!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tjena allihopa..

    Efter lite pyssel fick jag igång en ny dator och ännu mer pyssel så är vi tillbaka och kan kommentera på bloggen..
    Ni åkte hem i rätt tid, FY FAN vad det snöar.
    Grymt less, känns väldigt långt till den där festen i sommar, sen vet jag inte om jag ids kommentera det där med golfen...
    Fast självklart ska bucklan sättas på spel.

    Lite-lite orolig för lillebror, om vi skulle spelat en korthålsbana... (kunde inte hålla mig)

    // Peter

    SvaraRadera
  3. God Jul och Gott Nytt År- i efterskott från Smedkroken 3. Det låter kul med fest- aldrig fel. Har just läst ut i "I Djävulens Spår" av samma författare som skrev "Dödsmässan". Tycker att Dödsmässan var bättre men sambon håller inte med. Lillebror i Stockholm har också läst båda böckerna så jag får höra vad han tycker också.
    Efter "syskonbesök" under julen åkte vi slalom i Kåbdalis och besökte familjen Tjärnbergs paradis. Allt är mycket fint! (husvagnar och förstugor håller högre klass än vårt eget- nästan). Snart ska Åsas 40-årsdag firas, med bara tjejer, vilket störde sambon något. Men Åsa menar att Monika gjorde detsamma.
    Jag hoppas ni får ett toppenår och att värken ger vika. Roligt med målningsprojekt. Jag antar att Monica står för inredningstipsen. . .
    Allt gott tills vi ses!
    Sessan

    SvaraRadera