lördag 28 januari 2012

Lövkross i Haparanda

serieledarna i Allettan tog en meriterande seger på bortaplan igår kväll, stor seger.

Sjukgymnasten har givit upp och tycker jag måste gå vidare med undersökning av skuldran. Cecilia har skickat remiss för magnetröntgen, vi får hoppas att väntetiden inte är alltför lång. Min vaccination som beställdes före jul har jag fått en första tid för den 16/2, det var inte så snabbt...

Teorier om vad som kan spöka i skuldran florerar och den mest läskiga hittills är att det kan vara "hål" i skelettet, något som tydligen kan uppstå vid långvarig användning av kortison, vilket jag iofs inte har haft.

Tigern, Hanson och Karlsson i topp i Abu Dabhi, kanske en ledarboll imorgon.

4 kommentarer:

  1. Jag lider med dig, bara genom att jag upplevt trassel med tandvärk blir man påmind hur du måste känna när det inte ger sig. Och sen vill man ju också veta orsaken.

    All energi går åt till att leva med smärtan.

    Hoppas du får röntgen snabbt som bara den, och därmed också orsak och behandling som hjälper.

    Läste tidigare i bloggen om hur du skulle tacka oss som varit med på din resa. Jag tycker att det bästa tacken är att du blir frisk och med tankens kraft kan du greja det. Men sen en fest i Sävastön är inte heller så dum. Vi kan komma med husbilar och husvagnar och bilda ett riktigt läger hos er en helg.

    Många kramar till er alla!

    Eivor och Tore

    SvaraRadera
  2. Tjena..
    Kul att hockey´n vaknat till här i stan, har ju varit några magra år, trots harvande har det varit en trogen publik på 5-700 pers på matcherna..
    Gjorde års debut på golfbanan igår, 8 hål bästboll med Kimme, oroliga 22 poäng gav en 4:e plats !!!
    Kimme stod för poängen, jag var mest med som sällskap, svårt som fan att spela på snö, fungerar inte för mig, jag vill "slå ner" på bollfan, fungerar dåligt när ytan inte håller...
    Kul ändå att lira, klarblå himmel och -17 med vind, kallt innan man kommer igång, men det fungerar.
    En viss skillnad mot proffsen i Abu Dabhi...

    Hoppas magnet röntgen inte dröjer allt för länge, kämpa på, håll humöret uppe, detta är ett litet hinder..

    Sen håller jag med Eivor, boka in en helg..

    // P

    SvaraRadera
  3. Usch, vad jobbigt det låter, men vad bra att du blir röntgad i alla fall och inte bara utelämnad till sjukgymnaster.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. fasen smärta är tungt, tungt. Hoppas du får bästa hjälpen och det så snabbt som möjligt. Sitter under täcket- pannan i huset funkar inte just nu. Men jag är glad att L-E kommit från Göteborgs filmfestival så A och jag får hjälp. Flera dagar har pannan stått medan vi varit borta. Det hinner bli ganska kylslaget inomhus när det står kallt hela dagen. Apropå kyla ska jag till Jokkmokks marknad med årskurs 9 imorgon. Laddar för en kylslagen tillställning.
    Martin ringde från storstan där han precis idag börjat nya jobbet. Det verkar spännande.

    SvaraRadera