fredag 3 februari 2012

60,5 grader

skillnaden mellan ute- och innetemperaturen på strandvägen är f.n 60,5 grader. Tua har 12 nattkompisar här och det är 25 grader varmt inne. Utomhus således -35,5 grader.

Ringde magnetröntgen i veckan för att tala om att jag kan komma in och ta bilder nu, fick då veta att jag kommer bli kallad i början på mars! Jag har ju ont, nu! Ringde Umeå som skulle göra om remissen till akut. Jag har även sagt ja till att åka till Gällivare där kötiden är halva tiden.

Slutspelsplatsen i U14 Div 1 Södra sätts på spel imorgon i Sunderbyn. Vid seger mot Piteå är vi så gott som ikapp dem, vid förlust så skiljer det, i praktiken, 5 poäng och vår chans för slutspel är borta.

Någon minnesgod läsare kanske minns att jag hyllade Juholt efter installationstalet i mars. Med samma utfall på mina tips fortsättningsvis så tror jag att jag vill hylla Reinfeldt den här gången. Jäkligt bra kille.

Jo Nesbö har lämnat Harry Hole bakom sig och skrivit en jäkligt bra thriller i "Huvudjägarna".

Fick kortison förra veckan utskrivet av Cecilia som ett försök att minska smärtan, det har nog inte hjälpt så mycket men jag har slutat att sova igen. Har tagit över Joes rum på nätterna så att jag kan vara uppe och vandra och läsa utan att störa Monne. Klämde Joes tre böcker av Ann-Helen Laestadius under 3 nätter i veckan.

/Mika

/Mika

4 kommentarer:

  1. Ja fy fan vad kallt det är, bottennotering natten mot söndag -33 grader.

    Bara hoppas att tåget går om du får en en röntgentid i Gällivare, eller blir det taxi dit också, du kanske inte får åka tåg/buss ännu...

    Hur gick det för Joe´s lag, piskade ni Piteå??

    Forsa Reinfeldt!!!

    Jag ska också komma med en bok recension!!
    Spillans bok utgiven 2008..

    Såg Skavlan förra veckan, köpte genast boken om det italienska maffian Comorran, skriven av Robert Saviano..

    MEN det lär ta några månader innan jag plöjt denna "tegelsten" på 384 pocketsidor...

    // Peter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra att du får komma till Gällivare. Insomnia p g a smärta låter fruktansvärt. Klokt att byta rum så några kan sova.
      Hos oss har vattnet frusit några gånger så det var tur att vi varit hemma i helgen.
      Läser inga böcker när jag jobbar- bara tidningar- men Savianos bok har jag läst och det får en inte direkt att vilja åka till Italien.
      Agnes har haft en nattgäst här som talade långa haranger i sömnen. Jag trodde de låg och snackade när jag hörde att det var en monolog.
      Kramar från oss på Smedkroken 3

      Radera
  2. seger med 8-3 efter urladdning i andra perioden. Älvsbyn idag och sedan returmöte mot palters nästa helg, då avgörs slutspelsplatsen.

    Comorran orkade jag inte ta mig igenom när jag försökte i våras, den var lite tung tyckte jag. Synd om nyväckt bokintresse sänks av en tegelsten av dokumentärkaraktär.

    SvaraRadera
  3. Äntligen hemma, inomhus! Vi tackar högre makter för fjärrvärme, braskamin och en stor kopp té. Vi har varit till Kiruna över helgen på 70-års kalas. Idag på vägen hem mitt i ingenstans börjar bilen indikera att batteriet inte laddas. Snart lyste div andra lampor också. Mörkt o minus 30, inge kul med två små i baksätet. Som tur var lyckades vi köra till vägkrogen i Lansjärv och där stod en buss som jag o barnen fick lift med. Jögge tog sig också hem efter att ha fixat bärgare till verkstan i Överkalix. Skulle inte förvåna mig om bilen är slaktad där imorgon (Ok då, jag har lite fördomar om Ö-Kx.)

    Det känns svårt att erkänna men jag börjar inse att ett bilbyte inte vore helt fel, kanske du Kuben kan ta på dig ett konsultuppdrag, att hitta ny lämplig kärra?

    Hoppas verkligen du får komma snabbt på röntgen! Smärta kombinerat med sömnsvårigheter kan verkligen inte vara nån höjdare.

    //Anna

    SvaraRadera