torsdag 23 februari 2012

...och resultatet är...

...att jag förmodligen har psykiska problem. Röntgen visar ingenting, trots att de ser nervbanor, skellett, kotor....

Den finns ju någon värksjukdom som de kallar "kärringsjukan" och som läkarkåren anser vara psykosomatisk. värk utan någon anledning alltså.

Nu blir det remiss till ortoped, som Cecilia kommer skicka med snigelpost till Norrbottens landsting. Jag skall själv försöka ordna det under morgondagen via vårdcentralen. Det var ju precis som jag befarade, B-post från Gve till Umeå, läkarsekreterare som skall lägga in svaret i datasystemet i Umeå osv. Svaret hade det i Gve förra helgen, vilket jag fick veta då jag ringde dem i måndags. De fick dock inte säga något till mig och fax var inte aktuellt eftersom de inte hade faxnummer till Umeå. Ni hör ju hör det låter?

Nåväl det där med leukemi har jag i alla fall lämnat bakom mig. Senaste chimerismprovet visade återigen 100% peterceller, hb ligger på 135, höga vita och trombocyter. Började med blodtryckssänkande mediciner i fredags då jag var in och bad dem kolla blodtrycket. Det låg fortfarande på 160/106 så det var lika att börja medicinera. I tisdags låg det på 128/82 så jag kollade med Umeå om jag inte skulle sluta med tabletterna men de ville att jag skulle fortsätta tillsvidare, förutsatt att jag inte började känna av lågt blodtryck. Idag blir jag snurrig så fort jag reser mig från sittande läge så jag måste be dem ta ett nytt blodtryck imorgon, antingen på VC eller i Sunderbyn.

SSK U14 åkte på årets första förlust borta mot Boden igår. Nu möter vi Pite nästa onsdag, vi är en poäng före dem med en match mer spelad och lika i målskillnad. Seger ett måste för att säkra slutspelsplatsen.

Köpte biografin om Olof Palme på bokrean, måste tvinga barnen att läsa den före de fyllt femton.

/Mika

3 kommentarer:

  1. Jaha det var det. Du har ju visat stark psyke under din sjukdomstid. När läkarna inte kan finna orsak till värk som man har så heter det att man har psykiska problem. Vad ska man säga det är helt otroligt. Du kanske ska söka hjälp hos alternativ hälsa. Du har säkert hört talas om Janne Sirniö i Kiruna kontakta honom, jag har telnr till honom. Kämpa på! Kram mamma.

    SvaraRadera
  2. ...nu är det ju inte så att någon har sagt att jag har psykiska problem, jag tillhör ju den ironiska generatíonen så jag räknade med att det framgick att det bara var lite bitter självironi. Nä, nu är det en ortoped som skall finna problemet och lösningen!

    SvaraRadera
  3. Hoppas ortopeden kan ge dig svar!

    Förutom psykisk sjukhet brukar väl många med värk få diagnosen fybromialgi. Den är ju lite erkänd ändå som en sjukdom. Även om ingen fattar vad det är. Men den diagnosen innebär att man har alla möjliga herrans symtom. Se här: http://www.fibromyalgi.nu/fms_symptom.asp Hade en kollega som plötsligt bara fick det.

    Skönt att leukemin är borta! Fastän du har en massa ont nu så är det ändå en stor seger.

    Nog för att jag är lagd åt det hållet, men är det inte dags att komma över Palme..? Han är ju äldre än mamma och pappas Honda, och den tänker de ju till och med sälja nu.

    Längtar tills ni kommer hit.

    Kramar

    SvaraRadera