fredag 24 februari 2012

En ny lampa tänds

efter att ha varit på Gammelstads vårdcentral så känner jag ett litet hopp. En läkare i primärvården som ingav förtroende och tyckte detta var högintressant. En rejäl entimmesundersökning på måndag då han har med sig en expert på området.

Han var inne på att en ortoped kanske inte är lösningen utan lutade mer emot neurolog, är man inne på hjärnskada i alla fall då? Han menar att vi vet efter måndagens undersökning.

Tua hade basketsammandrag i helgen och gjorde "sitt livs bästa match" när hon sänkte i 24 poäng av lagets totala 40 i en match mot Råneå. 140 cm lång!

Btw, i brist på kompetenta politiker inom S de senaste 25 åren så håller jag nog fast vid Palme tills vidare. Och han kan aldrig vara äldre än Tore och Eivors Honda!

/Mika

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag blir nästan salig när jag läser om duktiga läkare som vill komma fram till lösningar. Hjärnskada, nä det tror jag inte på. I alla fall har den skadan inte inverkat på dig i allmänhet. Det finns krut i dig, det hörde jag vid samtalet med dig igår även om du tycker du låter som en gnällig gammal pensionär.

    Vadå? tror du inte på Stefan Löfvén? Är han lika bra som våran Honda så är det inte så pjåkigt. 22 år och ändå attraktiv, det är väl inte illa. Vi får se om Kia är lika bra?

    Grattis till Tua för bra insats i basketen!

    Ha en så trevlig helg som det bara går trots värken. Kramar till er alla från Eivor och Tore

    Vi kommer och våldgästar er nästa helg!

    SvaraRadera
  2. Hurra det låter bra---men vadå gammal gnällig pensionär-- gnäller JAG? GRATTIS TUA du är bäst. kram mamma, fammo

    SvaraRadera
  3. Åhå, vad kul att höra att Tua gjorde en sån bragdmatch! Hälsa henne att hon har en stolt moster här i Stockholm.

    En sak som är synd med Löfvén är att han nu snor mina bästa arbetskamrater. Först Emma Lennartsson och det blir nog fler på tur. Men att kalla honom för attraktiv, det vet jag då inte.. Han är i och för sig ganska lik Christer Sjögren.

    Skönt att höra med läkaren, en som engagerar sig på riktigt!

    Henrik har gjort en hjärnröntgen nu för sin migrän. Vad de hittade vet vi inte, (förmodligen inget eftersom det tydligen är kutym att man gör hjärnröntgen vid migränsymtom för att utesluta allt) men Henrik är i alla fall glad över att det inte var tomt däruppe.. ;)

    SvaraRadera