onsdag 15 februari 2012

Halvvägs genom landstingens roadtrip

sitter då i Gve efter att ha legat inne i magnettunneln i 50 minuter. Den dunkar på som en traktor vilket omöljiggör att överhöra diskussionerna bakom rutan. Uppenbarligen hade jag rört på mig då de var tvungna att ta om sista omgångens bilder. Jag kan svära att jag låg blickstilla hela tiden men jag lät bli att andas också den sista kvarten.

I Umeå igår fick jag veta att alla blodvärden ser bra ut, helt ok även för njurar och lever. Nu hade jag dock ett blodtryck på 170/110 (normalt ca 120/70). Läkaren (ej Cecilia) blev så stressad så att hon skrev ut blodtryckssänkande medicin. Jag har dock bestämt mig för att avvakta, jag är less på att ta nya mediciner som ger nya biverkningar. Jag tror att blodtrycket kan ha gått upp av morfinet som jag tagit sista dagarna, jag har stundtals känt lite hjärtklappning och yrsel. Kan också bero på sömnlöshet.

Igår kväll gick jag åter till mina Pronaxen, tyckte att sömn var att prioritera och mina njurvärden var som sagt helt ok. Sov sedan från kl 22 till 5:30, nytt årsbästa. Skall försöka klara mig på Ipren under dagarna och Pronaxen till natten.

Magnetröntgen då? Personalen får inte säga något, läkaren skall titta på bilderna och meddela min läkare. Telefonterrorn till Umeå inleds imorgon kl 9:00.

Läste en ny pärla av Carlos Ruis Zafon. "Ängelns lek". I samma landskap som "Vindens skugga" och minst lika bra.

/Mika

2 kommentarer:

  1. Har försökt kommentera flera gånger men ej lyckats.
    Har dock tänkt på dig o ditt Gve-besök idag. Nej inget får man veta vid röntgen.Vi får hålla tummarna! Det kanske är bra att du avvaktar blodtrycksmedicin; insomnia kan ju kanske vara en bidragande orsak.
    Läser Huvudjägarna så jag kan se filmen någon dag.
    Lars-Eric "pendlar" till Övertorneå i veckan där det var en älgolycka idag mellan Övx och Ötå.
    Slappar med att se Zlatan på TV. Det är "tryggt" med sport-TV- alltid historik med gamla inslag (eller kanske billig TV?).Hoppas din tablettkur funkar för en god nattsömn. Kram från oss på Smedkroken 3

    SvaraRadera
  2. Go kväll..

    Snabb titt i bloggen, inget besked.....

    Bara hoppas på bra besked, blir lite orolig när det blir värre..

    Med ett blodtryck på 170/110 är det nog inte bara läkaren som är stressad, slappna av, tänk positivt å kämpa vidare..
    Lättare sagt är gjort, sömnen är grymt viktig.

    Fy fasen vilken kämpe du är, det har snart gått ETT ÅR...

    Slå en signal, när du fått något besked.

    // P

    SvaraRadera