torsdag 9 februari 2012

väntan..

så har jag till slut fått tid för magnetröntgen, nästa vecka på onsdag i Gällivare. Sällan har man längtat efter något så mycket. Man åker in i en sådan där kapsel som de har i "House" och där läkarna sitter och söker felet på sina skärmar samtidigt som de diskuterar sitt kärleksliv. Jag tänker mig att de kanske ser problemet direkt? Annars blir det väl framkallning, postbefordran med B-post till Umeå, öppning av läkarsekreterare och besked i maj månad.

det blir intensivt nästa vecka med Umeåbesök på tisdag, Gve på onsdag och vaccinationsstart i Sunderbyn på torsdag, samtidigt passar Monne på att åka till Sthlm tis-tors på utbildning....

"Romeo and Juliet" med Dire Straits kan vara världens bästa låt just nu.

/mika

4 kommentarer:

  1. Hej Micke
    Det jag tycker är konstigt är att Umeå inte gör röntgen, du är ju t.o.m. inskriven där????
    Du som har tillräckligt med bekymmer ska behöva hatta hit o dit. Jag beundrar verkligen din styrka o positiva attityd, håller tummar o tår att du ska få bli smärtfri o unna dig dyrvinet.
    Var på bolaget o skulle köpa det men, men det var lite i dyraste laget. Varma lyckönskningar /faster

    SvaraRadera
  2. Killers har en cover av Romeo and Juliet som slår orginalet. Originalet för mig alltid tillbaka till Matojärvi. Vet inte om det var bristande fantasi eller ekonomi men den "plattan" med Dire Straits gick varje träning före och efter i omklädningsrummet under minst ett års tid. Tror Pålle var en av dem som faktiskt gillade den redan då. För egen del var jag betydligt mer tveksam och utvecklade en djup avsky mot låten men efter att Killers hade tagit sig an den var även jag tvungen att delvis retrospektivt omvärdera låten.

    SvaraRadera
  3. ok, där växte The Killers en nivå. Fatta att de kunde kommit till Kirunafestivalen 2008, innan de exploderade på listorna. Saknar dock Knopflers nasala bitterhet "..Romeo, i´ve just to have a scene with him.."

    SvaraRadera
  4. Imorgon åker du till Gällivare på röntgen. Du måste rapportera om hur det gick här! Både om du får veta resultatet, och om det var som i House. Särskilt om det pågår kärleksaffärer bland röntgenpersonalen.. Håll ögonen öppna!

    Imorgon och i övermorgon snor jag frugan din för en dejt x2.

    Kram!

    SvaraRadera