måndag 14 maj 2012

resultat....

Provtagning imorse med efterföljande läkarbesök lovade en del då alla värden förbättrats och t o m levervärdena till 2/5-delar nu var normala och övriga 3 kraftigt förbättrade. Något PET-resultat hade hon dock ännu inte fått. Jag begärde att hon skulle ringa när hon fått det svaret, jag har inga problem med att ta sådana svar över telefon.

Nu ringde Lena precis och kunde meddela att inga ökade aktiviteter alls kunde synas där de tidigare visat sig i lever, njurar och ryggmuskel.

Det är ju sällan svart eller vitt inom medicinvärlden så en liten brasklapp finns för "ringa ökad metabulism" i ett hjärtkärl. Detta menade Lena dock troligen berodde på behandlingen och den ökade hjärtfrekvens och flimmer jag fick av denna. Jag har gjort ett ultraljud på hjärtat i mitten på april och den visade nada då. Att det skulle uppstått något efter det, då cellgifter dessutom satts in är knappast troligt. Hon skulle nog i alla fall beställa ett nytt ultraljud på hjärtat.

Jag har i någon vecka stundtals haft ett rejält "sug" i njurarna då jag pinkar. Ibland får man hålla i sig ordentligt i brinkan tills det går över. Nu har jag fått ett tips från en erfaren gallstens-man att det kan vara tryckförändringen som uppstår i njuren då urinet töms i mina inopererade rör och att detta släpper då luften kommer åt att fylla upp tomrummet i njuren igen. Låter logisk. Föreslog för Lena att vi tar bort rören nu om det ändå inte är något problem med njurarna. Hon skulle tala med urologerna om det.

På onsdagar har de videomöte med Umeå och kan då gemensamt titta på plåtarna så den fortsatta behandlingen men allt tyder väl på att det blir DLI-påfyllning den 29/5 och sedan säkert några gånger till med en dryg månads mellanrum.

Mycket svammel ovan men om ni är osäkra på vad jag egentligen skriver så är sammanfattningen att all cancer tycks ha rensats bort av cellgifterna och DLI-påfyllningen. :-))

/Mika

16 kommentarer:

  1. Hej detta var det mest upplyftande jag läst på bloggen den senaste tiden. Hoppas videomötet bland de lärde låter lika BRA.
    Jag har fått mail från telia att min mobil finns för avhämtning-- har mailat och frågat om jag kan få den per post--men inte fått något svar ännu. Monica kan du nu lämna tillbaka lånemobilen nu.
    Kram mamma Karin.

    SvaraRadera
  2. Hej detta var det mest upplyftande jag läst på bloggen den senaste tiden. Hoppas videomötet bland de lärde låter lika BRA.
    Jag har fått mail från telia att min mobil finns för avhämtning-- har mailat och frågat om jag kan få den per post--men inte fått något svar ännu. Monica kan du nu lämna tillbaka lånemobilen nu.
    Kram mamma Karin.

    SvaraRadera
  3. Det där var ju precis vad man ville höra, härligt!!! Sitter på klassiska café Safari i Kirko. Det snöar ute...nej, suget att flytta tillbaka finns inte.

    SvaraRadera
  4. Men gud vad underbart härligt att läsa!! Du är så bra Micke! "Vilken fighter han är!" jublade mina kollegor just när jag berättade om det.

    Jag är så glad just nu för er och oss alla.

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  5. Tjena..

    Fy fan vad skönt..
    Sätt igång med fysträning så ska du få pisk på en golfbana nära dig..

    // P

    SvaraRadera
  6. Vad kul! Det var klokt med den sista sammanfattningen för en som inte kommit så långt i sina medicinstudier. Du är en riktig tuffing! Bra att ha en storebror som kan hjälpa till att fylla på med nya celler.
    Kramar från smedkroken 3

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart härligt resultat, du är en kämpe. Banne mig om du inte har finsk voima i dig! Vi ses snart, då skålar vi!! Kram N & M

    SvaraRadera
  8. Hej, instämmer i alla föregående inlägg, man blir bara så glad. Fet kändes också att något gott var på gång när vi träffades i helgen.

    Förresten, har du känt något annorlunda i kroppen. Det har jag, djälulskt ont i magen.

    Sköt om er ännu mer nu!

    Kramar från Eivor

    SvaraRadera
  9. Vad kul att läsa kuben! Vilken vändning! Sköt om er

    /Stefan & M-L

    SvaraRadera
  10. Oj vad glad man blir av detta inlägg, underbara nyheter! Ni är sådana grymma fighters!
    Sköt om er, vi syns!

    Kram, Åsa

    SvaraRadera
  11. Yes, vad glad vi blir! Att ha en vilja av stål och positivt synsätt, att aldrig ge upp är ledorden plus bröder:::
    Vi kommer i morgon kväll.
    Kram Nina med familj

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt rolig läsning! Roligaste nyheterna på länge.
    Passar på att vidarebefordra Maltes lägesrapport från Kassatrakten: Världens största isberg finns här mitt i älven, vart tar alla fiskarna vägen nu?

    SvaraRadera
  13. fy fan va skönt att höra Micke. // Ronny

    SvaraRadera
  14. Håller med alla ovanstående inlägg, jag blir så glad :)) ni finns i mina tankar, många kramar till er /Biggan

    SvaraRadera
  15. Tjena.

    Hur gick det med videomötet på onsdag, har du fått någon svar??

    Jag och Calle var med Rogge och Hjalmar på årets första!! pimpelfiske på torsdag, alla fick fisk utom jag, lite av John Cleese på pimpelfiske för min del...
    När stor rödingen kom till mitt hål blev det mindre panik, slutade med att jag låg på rygg, med en fin-fin röding som släppte..
    Rogge tittade ner i hålet när fisken simmade mot fortsatt frihet.

    Rogge, Hjalmar och Calle gjorde det betydligt bättre, dom drog upp rödingar, jäkla fina fiskar från ½ kilot och drygt det..
    Returmatch mot fiskarna imorgon, jag måste bara tillbaka.

    Ha en bra helg, så hörs vi.

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Googlade på magnetröntgen i s-byn och hittade eran blogg av en slump. Vad fint ni skriver om allt som hänt. Var upp till Överkalix i helgen och träffade mamma och pappa. Vi pratade också om dig, jag frågade om de visste hur du mår osv. Jag önskar er allt gott, att ni får en riktigt fin sommar och att du nu får vara frisk ! Kram kusin Maria

    SvaraRadera