torsdag 3 maj 2012

Utskriven

Igår blev Mika utskriven. Han är för "frisk" för att få behålla sängplatsen. Han har fått sova hemma sedan i måndags och det har funkat bra. De har gett honom antibiotika i tablettform eftersom han ännu dras med någon infektion/virus.  Igår var han på sjukhuset och lämnade prover. Levervärdena är fortfarande höga. Den lätta febern fortsätter, typ samma feber som förra året när han var leukemisjuk (vilket han fortfarande är...) och förhoppningsvis kämpar Pekkas celler för fullt med att ta bort sista resterna av leukemin.


Vi har träffat på en man i Sunderbyn med samma leukemisort som Mika, AML. Det visade sig att han brukar hänga utanför vår stuga i jakt på havslaxöringen. Han hoppas bli utskriven så att han hinner fiska innan det är dags för transplantation i Umeå. En glad och härlig person som trots många behandlingar inte ser några problem. -Jag tror på det läkarna gör och snart är allt som vanligt igen, är hans filosofi.

Man kan tro att stämningen oftast är tung och dyster på avdelningen. Så är det inte. Det är mycket prat och skratt, både från personalen och patienterna. Det är fantastiskt vilket jobb de gör, alla på avdelningen, för att få patienten i form igen.

Min coola och snygga kille.

//Monne

5 kommentarer:

  1. Skönt att ni kunnat sova hemma under veckan, trots feber från och till! Feber kan ju betyda just att kroppen kämpar som fan just nu, så vi får hoppas att det är just det som händer.

    På tal om nåt helt annat så håller jag på att läsa en mycket spännande bok just nu; "Rosa - den farliga färgen" som är en studie av hur folk upplever färgen rosa (som just farlig, både för flickor och pojkar). Det är av samma person som skrev boken "I en klass för sig". Mycket läsvärd, speciellt om man jobbar med barn tänker jag! Jag kan i alla fall inte sluta läsa den. Ska ge mig på den nu innan sömnen infaller:

    http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/fanny-ambjornsson-rosa-den-farliga-fargen

    Massa kramar!

    PS. Hoppas det blev en iPhone 4! Min egen 3GS håller på att dö hängningsdöden.. :( Tyvärr får jag nog ingen ny förrän den just trillat pinn.

    SvaraRadera
  2. Jag noterar att Kuben uppskattar Oskar Linnros typ av frilla då han ser ut att ha kopierat den rakt av;)
    Skönt att få komma hem gissar jag. Hockey VM kan ju faktiskt vara helt ok att titta på det här året med tanke på spelarmaterialet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. själv tänker jag lite James Dean.

      Nu på morgonen var det i o för sig mer Stellan Skarsgård i "Den enfaldige mördaren"

      Radera
  3. Tjena.
    I skivande stund sitter väl bankdirren Mikey i en loge på globen, "kul att Z å Alfie" kom så har vi ju nått å titta på... medans vi sippar på lite rosé...

    F.ö har fiskargubben å Mika rätt inställning.

    Kämpa på.
    Peter

    SvaraRadera
  4. saknar er<3 vi kommer på onsdag :)*/alviiz

    SvaraRadera