måndag 7 maj 2012

PET röntgen

På torsdag bär det av till Umeå för PET-röntgen som skall ge svar på hur behandlingen fungerat så här långt. Tekniken är ju att radioaktiv vätska injiceras och att denna fastnar kring ev tumörceller i kroppen. Enligt rekommendationerna jag fått i brevet skall jag undvika att vara nära barn och gravida kvinnor de närmaste timmarna efter undersökningen, pga risken att man sprider radioaktivitet!

Helt OK tydligen att spruta in det i kroppen på mig ändå....

Prover tagna i Sunderbyn idag, fortfarande lite lågt blodvärde, strax under 100. Vita och trombocyter ligger över normala värden, kommer ihåg att "tillbakastudsen" efter cellgifter kunde bli lite så; att det stiger lite för mycket innan det stabiliseras.

Njurvärden normala och levervärdena bättre överlag än vid senaste provet, förra onsdagen.

Erik Karlsson är faktiskt den mest sevärda backen på åratal, spelar utan några som helst hämningar.

/Mika

9 kommentarer:

  1. Hej!

    Googlade om röntgen du skall göra och tror att röntgenapparaten finns i en buss som står parkerad vid sjukhuset. Det verkar vara liknande datortomografin. En undersökning kostar mellan 15 och 20 tkr per gång. Enligt vad jag läst mig till skall den inte skada personen som röntgas?? Även om det låter otäckt.

    Skönt att prover visar positiva resultat. Nu håller vi tummar och tår för ännu bättre svar i Umeå.

    Sen tror jag på hjälp från ännu okända håll!

    Vad är era planer för helgen? Har någon anmält besök hos er?

    Kramar från Eivor

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och inget besök är planerat. Karin och Harry landar på fredag men eftersom de hade barn och barnbarn med sig tror jag att de far hem direkt.

      Radera
  2. Idag har Peter varit ner till Umeå och "tömt" sig. Där kommer hjälpen från känt håll. Mika är öppen för att ta hjälp från alla som har något bra att erbjuda. Det låter spännande det du har på gång. Kram Monne

    SvaraRadera
  3. Ännu okända håll..? Nu blev man ju grymt nyfiken på vad mamma har i säcken.

    Skönt att värdena är på väg mot rätt håll! Själv tog jag ett steg mot rätt håll igår, med fyra timmars lindy- och jazzträning efter ett fem veckors uppehåll.. Lite ont i ryggen har jag nu, men det var lätt värt. Nya kursen börjar på tisdag.

    Nu har Henrik kommit hem också efter en lång Norge-vistelse. Känns skönt!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas resan till Umeå går bra, och röntgen förstås. Hoppas att Monica följer med!
    En vacker solig dag. L-E i Stockholm och vi har källaren full i vatten men det ska väl gå med hjälp av pumpen. Kanske dags att renovera?
    Kramar från Sessan och Agnes

    SvaraRadera
  5. Tjena.

    Hemma igen, var lite trist att ta tåget ner till Luleå pga all JÄVLA snö som föll under lördag-söndag.

    Men det blev bra resa, rätt skönt att hoppa på tåget i S-byn för återresa till Kiruna, toksomnade mellan Gällivare-Kiruna...
    Man blir lite trött efter donationen..
    F.ö gick allt bra i Umeå, dom fick ut 108 ml "krigare".
    Bara hoppas dom gör gott.

    Ses Peter

    SvaraRadera
    Svar
    1. 108 ml krigare, 108 kg stort hjärta Peter! Vi är alla så glada över din insats!

      Radera
  6. Håller tummarna för att allt går bra i Umeå. Vi tänker på er och hoppas att Peters krigare kör så det ryker.

    Kram, Åsa & co

    SvaraRadera
  7. I går träffades vi i Norr i Hufvudstaden för att markera affärsområde norrs upplösande och övergång till Region samt avtackning av Camilla som under drygt ett år sökt axla din mantel, .. men hoppar nu av pga arbetsmängden. En värdig avslutning på vårt affärsområde där du fanns med i många resonemang och där jag också lovade framföra hälsningar från Tord, Lars Åke, Linus, Anders Arpi, Peder, Camilla.
    Jag talade om att du skulle till Umeå för provtagning, .. många tummar hålls för ett gott resultat Mikke

    SvaraRadera