fredag 11 maj 2012

Röntgat

Gårdagens t o r-resa förflöt fint i Veolias bussar. 8 dl vatten skulle drickas därefter injektion av radioaktiv vätska med beordrad vila därefter. Somnade in rätt snabbt i det moderna och välinredda vilrummet. Denna röntgenverksamhet är belägen i den nybyggda onkologibyggnaden och moderniteterna är omfattande.

Själva röntgen var som alla "rörtuber" ser ut idag men helt tyst, till skillnad från MR-röntgen där man faktiskt får både öronproppar och öronkåpor.

Något resultat kan vi inte vänta oss förrän någon gång i nästa vecka, vi kan väl hoppas att Umeå-läkarna får resultatet och att vi slipper vänta på brevförmedling till Sunderbyn.

Det där med att urinera självlysande efteråt är en myt som vi härmed kan ta död på.

Allmäntillståndet är helt ok, ingen feber senaste kvällarna. Orken räcker i alla fall till att promenera till affären. Antal armhävningar i rad: noll. (får köra någon knästående)

/Mika

3 kommentarer:

  1. Ah, visste väl att den där Tony är något av en historieberättare.. (med självlysande piss-myten alltså)

    Skönt att du mår okej. Skit i armhävningarna, jag pallar bara typ 8 i rad och det går ju bra för mig ändå. Promenader är välgörande så satsa på det om du orkar.

    Hörde att mamma och pappa ska dit i helg, skönt! Sen kommer ju jag 24-27 maj.

    Men innan dess blir det en sväng i Brighton/London.

    Jag sitter också och har ångest över en rapport jag ska skriva klart till 20 maj som ska lämnas över till alla förbundsmötesdeltagare. Hur jag hanterar denna ångest? Jag konterar fakturor. Men just nu ligger jag i alla fall väldigt bra till i ekonomihanteringen..

    Massa kramar, längtar efter er. Såg att jag kommer just när det är Melodifestivalfinal. Hurra! Henrik hatar ju sånt, så det var ju himla perfekt. Camilla är helt säker på att Loreen vinner hela skiten.

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Vad synd, det hade ju varit lite häftigt med lysande urin...
    Har du testat om det fungerar med en uv-lampa?

    Slö tittade på hockey samtidigt som jag pratade i telefon i flera timmar med en kompis. Noterade slagsmål och att det inte gick så bra.
    Inte så konstigt att barnen i skolan leker hockey-slagsmål i skolan när de spelar. Flera småttingar har nog suttit bänkade med sina mammor och pappor och tittat på eländet igår.
    ...jag vet att det låter lite "fröken snusförnuftig"...

    Sen tittade vi på ännu mer våld; Hamilton- "I nationens intresse". Så där bra...men Persbrandt var ju fin...

    Har hand om stallet i helg, vaknade vid sju till snöfall! Till och med Peter och gubbgänget som lirar golf i Narvik i helg hade snö!
    Men nu lyser solen igen, skönt!

    Hoppas ni också får njuta av solen i helg!

    Kram kram till er alla! Lenita

    SvaraRadera
  3. Tjena..
    Tillbaka i Kiruna efter en golfweekend i Skjomen, Narvik..

    Jäkla kul att få lira golf efter en låååång vinter, dag ett var en riktig katastrof, tror jag runt på 117 slag, inte mycket som fungerade, idag var det klart bättre, klarade skamgränsen 100 slag, tror jag gick runt på 98 slag, 10 över HCP, helt OK med tanke på förhållandena, snö i luften och 2 grader när jag slog ut idag, sen blev det bättre väder, solen tittade fram lite då och då..

    Börje Kellner piskade upp allt och alla i klassen med HCP från 18.4 upp till 54.
    42 poäng på lördag och 33 poäng på söndag räckte till seger, jag och Kimme har stor del i segern, vi bjöd in Terje som var tvåa efter dag ett, 2 poäng efter Börje, på älgskav öl-vin-konjak.
    Börje skickade vi på "bädden" vid kl 22, Terje tog sista stänkaren vid kl 00,15....
    Teamwork när det är som bäst..

    Vi ses, Peter

    SvaraRadera