fredag 19 augusti 2011

Blodtömning

Gårdagens prover visar på fortsatt, liten, förbättring av levervärdena. Man har också konstaterat att min järnnivå är hög. (värde på 4500, normalvärde 100...). Därför börjar de nu tömma mig på blod, med start på måndag med 4 dl.

Sedan följer vi mina torsdagsvärden och gör ny tömning varje måndag, så länge mitt Hb ligger på minst 120. (vilket det ligger exakt på just nu.)

Regnat i 36 timmar i sträck, men verkar nu ha lugnat ner sig. Hoppas Monne och barnen slipper regn idag på Gröna Lund.

/Mika


2 kommentarer:

  1. Hej Mika!! Trots att du är singel hoppas vi att du har det jättebra!! Vi håller tummarna för dig i alla lägen!!! Hälsa till din härliga familj!!
    Jättevarma kramar från Marianne&Lennart.

    SvaraRadera
  2. Inget regn här i Stockholm och Joe och Tua har nog åkt karuseller så det räcker till 2012 i alla fall. Vi saknar dig här!

    PS. Är imponerad över hur händig din fru är, vad hade jag gjort utan henne här?!

    SvaraRadera