onsdag 31 augusti 2011

Benmärgsprov idag

Vid dagens läkarbesök i Umeå så beslutade doktor Cecilia sig för att göra ett benmärgsprov, detta var egentligen planerat till 3-månaderskontrollen den 12 september.

Hon tyckte att hon vill ha koll på om det är något som bubblar och ha lite beslutsunderlag för hur vi skall göra med Cellsept-medicineringen. Det var ju hon som ville sänka med en tablett varje vecka, vilket vi också gjorde i 3 veckor tills levervärdena började spöka.

Nu sänkte hon med en tablett, vilket är bra jag tror nämligen att den är Cellsept som gör att jag har så jäkla torra slemhinnor (mun, och andra håligheter....).

Nåväl, provet gick bara bra denna gång och nu får vi vänta en vecka på besked. Liiiite spännande är det ju.

/Mika

2 kommentarer:

  1. Vad jag beundrar er tapperhet med positivt tänkande o alla dessa långa resor som är ett nödvändigt måste men som är i tuffaste laget.
    Det är nästan så man får nypa sig i armen för ditt tillfrisknande har gått med rekordfart.

    Du kan nog byta yrke när du tillfrisknat, vad sägs om läkare t.ex. /kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jo, eller bagare kanske? ;)
    Imponerande att du gett dig på surdegen! Jag har en surdegsbok i hyllan men där har den stått sen jag köpte den... Det är av den där surdegs-Martin, du har säkert varit inne på hans blogg.

    Har precis flyttat i Uppsala och varit utan nätet hemma i flera veckor, det var smått olidligt.

    Nä nu är det bums i säng. Halv fem är det jag som är på jobbet (rena rama bagartiden förresten) och ljuger ihop en nyhetssändning.

    Nya tumhållningar för det nya provet!
    Kram, kram!

    SvaraRadera