fredag 7 oktober 2011

Födelsedagar

Då blir sonen tonåring imorgon, med större fötter och högre vikt än sin far. Anna har ju blivit lite äldre och firas också imorgon.

Var Umeå t o r igår och det var bara positivt, alla värden är OK, nästan helt normalt på levervärdena också. Blodtappades igår igen. Järnvärdet var förra torsdagen, innan den tömningen, på strax över 1000 (normalvärde 100). Det blir besök nästa vecka också, sedan glesar det ut det igen ifall det fortsätter som nu. Magen är inte helt normal men OK. Morgonvikten är stadig på 57,7-57,9 kg. Har börjat väga mig på kvällen också för att se hur mycket jag tappar när jag inte äter på några timmar. I snitt försvinner ca 1,5 kg från kväll till morgon! Det är ju sjukt, hur mycket jobbar kroppen egentligen när man bara ligger ned?

Irland i kvartsfinal i rugby-VM imorgon kl 0800 och jag tror mig ha hittat rätt för att kunna se detta streamat på datorn. Lasse räknar med att jag skall kunna laguppställning och deltaga i diskussionen och jag sover ju inte ändå så...

Nämnde nog vid något tillfällen till Mikens att man borde ha en sax i bagen så man kunde samla in flaggor från prestigebanor man spelat. Perfekt att hänga på väggen i stugan. Lite orolig måste han ha blivit för nu har han bidragit med ett ex från Torrey Pines. Jag kan ju inte hävda att jag spelat den men den får väl läggas in i en femårsplan.





/Mika

4 kommentarer:

  1. Skönt att hör att du mår hyfsat bra med magen och allt. Det bådar gott för framtiden.

    Tänk vad roligt ni har att se fram emot med semestrar med barn och golf, även om ni tycker att barnen springer ifatt och ikapp er ibland. Men sånt är livet.

    Idag var jag hos doktor Ture Aspehult (min kusin) och fick remiss för benmärgsprov (f.. jag kan inte slinka undan nu) och datortomografi på magen. Han vill veta varför jag har så låga värden i allt. Vita var på 1,8 och nekrofila på 0,7. Jag ligger lågt i allt annat också. Sen som kronan på verket hade jag också urinvägsinfektion. Skit också. Men för övrigt är det ok med mig.

    Vi har skickat presenter till Joe med Pekka och Lenita. Var för övrigt orolig över att de skulle köra till Luleå idag med all snö vi fått idag. Hoppas det gått bra?

    Många kramar från oss två!

    SvaraRadera
  2. nekrofila är nog något som man kan beteckna som otrevlig aktivitet. Neutrofila vita blodkroppar känner jag dock igen.... Det är bra att du får kolla upp det, och benmärgsprov är just ingenting att bekymra sig över.

    SvaraRadera
  3. Kanske ligger det nåt i löpsedeln "sov dig smal"..

    Skämt åsido, skönt att höra att du får bra besked! Blir fint att träffa er snart!

    Mamma, det är ju bra att du får kollas upp! Trist med infektionen dock, typ den värsta sortens också. Du får vila ordentligt! Kram

    SvaraRadera
  4. Vi trogna läsare vill ha festrapport! Såg minsan bild dyka upp på Facebook av alla ställen..

    SvaraRadera