torsdag 13 oktober 2011

Linas matkasse

Denna vecka har Linas matkasse gjort premiär på Strandvägen, faktiskt ett helt lysande upplägg. Nya, goda maträtter som man ALDRIG hade gjort själv. Man får barnanpassa en del så fungerar det hyfsat även för dem.

Trodde väl inte att man skulle träffa huvudet på spiken så jäkla bra när jag tyckte att Sveriges chanser ökade mot Holland utan Zlatan. Jag vill aldrig, aldrig, aldrig se honom dunka en frispark rakt mot muren igen. Anders regerade och Kongo-Kim har blivit bollspelare på gamla dar. Elmander är en helt annan spelare utan att behöva ta hänsyn till Zlatan.

Umeå t o r idag och alla värden är förbättrade, ett tecken på att GVHn lindrats, vilket jag också känt under veckan. Cecilia ville inte minska kortisonet ännu, utan vi avvaktar en vecka till. Nästa vecka behöver jag inte åka ner, vi tar prover i Sunderbyn istället. Jag ville veta om matrestriktionerna kunde lättas (och underförstått kanske vin-restriktionerna också) men hon vill att vi fått bort kortisonet först. En magsjuka skull förmodligen trigga GVHn igen. Vi gjorde ännu en blodtömning för att minska järnnivån, vilket ytterligare kommer hjälpa mina levervärden. Boleron ser härligt dammig ut.

Dagens Spotify-tips: Tracy Chapmans första från 1989, idel klassiker idag faktiskt. Jag är lite imponerad att Micke Mikko, 19 år gammal, köpte denna platta och introducerade den för mig. Han är faktiskt den första som överhuvudtaget nämnde Jakob Hellman också, tror han hade köpt första singeln "Tåg". Om den finns kvar måste den vara värd pengar.

Nu har han några riktigt ostiga skivinköp också, träffade inte rätt varje gång så att säga...

Trist Londonresa Pekka o Lenita skulle på: "We will rock you" och Chelsea-Everton....suck.

/Mika

5 kommentarer:

  1. I skivsamlingen fanns också tvillingarna Goss med sitt band Bros som hade superduperhiten "When will I be famous". Det råder delade meningar om deras storhet, gissar att det är dom du främst tänker på apropå "ostiga skivinköp". Tracy Chapman var bra 1989, kan sträcka mig till 1990 men idag...nej tack. Jag tror inte jag skulle fixa Jakob Hellman något mer heller. Känns väldigt...dammigt!

    Undrar var ens skivsamling finns förresten...kan ha blivit kvar på Bergsgatan.

    Gruppen Foster The People med låten "Pumped Up Kicks" är det hetaste på min spotify-lista just nu.

    Chelsea-Everton låter jäkligt trevligt. Jag har aldrig satt min fot i London. Känns konstigt. Skulle va hur kul som helst med en fotbollshelg i London! Något att fundera på till våren kanske.

    Jag får nöja mig med att konferera med kollegor i Frankrike och Nice i stället, lördag-tisdag. Runt 20 grader visar väderprognosen. Möjlighet finns att besöka Monte Carlo på lördag men jag tvekar. Satsar nog hellre på att sippa på ett glas rött på nån uteservering i Nice. Monte Carlo får leva kvar i huvudet som en trevlig minnesbild från tågluffningen 1990.

    Nästa helg avslutas golfsäsongen i Jönköping med Ronny, Stefan Jarlenfors och Acke. Börjar resan ner med spel på Vidbynäs för att avsluta lör/sön med Sand GC. Långkallingar måste inhandlas. Det börjar bli kallt här, stor skillnad mot förra veckan.

    Till sist det viktigaste av allt, j-gt roligt att få lösa din positiva lägesrapport!

    SvaraRadera
  2. Indeed, riktigt roligt att läsa din positiva rapport. Vad gäller minnen från tågluff och Monte Carlo förtjänar vandrarhemmet mitt ibland lyxkåkarna att nämnas. Likaså att priset för en flaska mineralvatten (redan på den tiden) var ca 50 SEK. Måste motsvara 250 SEK idag. Tror inte det var meningen att sådana som vi skulle befinna oss där då men idag passar Micke M säkert där som handen i handsken.

    SvaraRadera
  3. På väg "hem" nu med tåget. Maten på tåget var förväntat tunn, så vi fick pressa i oss en chipspåse också. Inte helt bra med tanke på mitt mål att tappa fyra kilo. Nåja, det är ju semester nu!

    Hur som helst fick jag veta att jag har en lönehöjning att vänta mig i november, men hur stor beror på hur min chef lyckas i förhandlingarna med personalchefen Bettan. Alltid nåt!

    Vi får fira goda värden och våra andra framgångar i helg!

    SvaraRadera
  4. Härligt och höra att du bara blir friskare!

    Skriver det här i väntan på Maria och Henrik. Tåget är som vanligt sent.

    Har kutat runt här hela morgonen, renbäddat sängar, tvättat handdukar och skurit lax och sik till Monica och Maria. Antar att de bara är de två som uppskattar fisk?

    Men det finns (förhoppningsvis) mat till er andra också. Allt som finns i kyl, frys och vinskåp är till förfogande för er alla. Jag ser dock att du Micke måste låta bli vinskåpet.

    Hoppas ni trivs!

    Kramar från Eivor och Tore

    SvaraRadera
  5. Snart levererar Lina sin matkasse till Räfsarstigen också. Ska bli intressant att se om det faller de små i smaken.

    Ha det så gott i Kiruna, hoppas det går bra för Joe o gänget på isen.

    SvaraRadera