tisdag 24 juli 2012

Army cut

Dagarna har rullat på med ett middagsbesök på sjukan samt övernattning då jag numera får antibiotika intravenöst eftersom min sänka steg under några dagar. För att vara i isoleringsläge med noll i vita blodkroppar har jag dock lyckats vara på sjukhuset så lite som överhuvudtaget är möjligt.

Länge trodde jag att jag skulle få behålla håret även denna cellgiftskur men för ett par dagar sedan, två veckor efter avslutad kur, så var handen full med hår då jag försökt styla luggen. Igår fick så Carina uppdraget att raka bort allt. Man vänjer sig dock snabbt, lättskött i alla fall.

Mina vita blodkroppar har börjat visa sig och var i morse på 0,47. Ser fram emot då isoleringen upphör och jag kan äta lite mer fritt. Hb-värdet har varit otroligt starkt och hållit sig ovanför min transfusionsgräns på 80 fram till igår då jag hade 79 och fick två påsar. Imorse var det så högt som 105. Njurvärden är normala och levervärdena avviker en aning. Jag skulle gärna se att vi gjorde en röntgen snart för att få bekräftat att alla cancerceller är borta. Känner mig övertygad om att så är fallet.

Armen börjar kännas helt ok, även om jag behöver mina långtidsverkande Dolcontin, en på morgonen och en på kvällen. Det börjar vara läge att prova på att svinga golfklubborna för första gången i år...

Grattis Mattis, äldsta brorsbarnet, som blir 18 år idag och bjudit in Monne och Joe till O´learys för bowling och burgare. Tua tältar i skärgården, på Kluntarna, med Alva och hennes familj. Jag har blivit kvar i stugan med sista delen i Hungerspels-trilogin. Fortfarande något moloken och förvirrad över händelseförloppet. Ungefär samma känsla som slutet på Ringen-trilogin; vissa sagor innehåller för mycket grymheter för att slutet skall kunna bli rosenskimrande och att allt blir som  förut.

Nu har precis svärföräldrarna anlänt och försöker ställa upp husbilen så plant som möjligt på vår gräsmatta.

/Mika

Recept kommer på en god grön drink. Vi har prövat den med varierat innehåll.

7 kommentarer:

  1. Gissade att mamma och pappa var i krokarna, eftersom Joes Spotify-användare spelar Sannex.. Men man vet ju aldrig, dansgenen kan ju kicka in när som helst, det är ju jag ett levande exempel på.

    Skönt att höra att cellgiftskuren känns bra såhär långt och att du ser framåt. Jag är så jäkla imponerad över er svängning till veganhållet! Känner mig själv peppad på era gröna drinkar, för att bli en sundare varelse. Har ni något bra grönt drinkrecept?


    Och grattis Mattis! 18 år alltså.. snart är Joe där. Tittade igenom gamla bilder idag, det är helt sanslöst vad Joe och Tua har vuxit bara på ett par år!!

    Jag och Henrik har äntligen, efter ett års samboskap, skaffat oss sänglampor. Det låter som ett litet steg för mänskligheten, men det är ett stort steg för oss..! Det innebär att vi kan läsa böcker när vi ska sova utan att störa den andra. Hurra! Vi behöver ju det särskilt nu när Henrik inte kommer att kunna sova ut på morgnarna längre.. Vilket blir väldigt spännande att se hur det artar sig! Han kommer i alla fall slippa mitt 50-minuters snoozander.. :)

    Massa kramar!

    SvaraRadera
  2. Det är nog Carina som befinner sig på Strandvägen som tränar dansstegen när Ebba lagt sig....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah..!

      Denna gröna drink, går den att spara i kylskåp några dar eller måste den drickas upp direkt. Vet ni? Jag tänker att det vore smidigt att preppa ett rejält less på helgen för att sen dricka under veckans morgnar. Anna Skipper - here I come..! :)

      Radera
    2. lass, inte less. Kanske var en freudiansk felskrivning..?

      Radera
  3. En dag är väl ok att spara drinken. Om du vill ha ut maximal effekt vad gäller antioxidanter så drick den nygjord.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo såklart.

      PS. Henrik är lokalkändis..! http://op.se/nyheter/yran/1.4929099-stora-scenen-tar-form

      Radera
  4. Hej!
    Du passar verkligen i den "frisyren", snygg!
    Tänker på dig och det känns bra när man läser det positiva angående ditt tillfrisknande!
    Kram till er alla

    SvaraRadera