tisdag 22 januari 2013

Influensa

Dr Mattias ringde om gårdagens provsvar och det visar sig att jag har influensa. Nu ligger Henrik o jag i varsitt rum under täcken. Ligger jag och tar det lungt känns det ok men reser jag mig så fryser jag och får lite huvudvärk. Det blir mycket Boardwalk empire i "min" TV.

Det som de gör är att ge mig Tamiflu som jag börjar ta imorgon. Provtagning imorgon och troliga blodpåfyllningar sker på Infektionsakuten, de vill inte ha mig till någon avdelning.

Skriver som en kratta så jag ger mig nu....

/Mika

Även varningsflagg på Monne uppe i Gammelstad.....


Info om influensan finns att läsa på:
http://www.1177.se/Norrbotten/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Den-nya-influensan-svininfluensan/

5 kommentarer:

  1. Vad jobbigt ni har det! Helt ensamma och allt, men imorgon är jag tillbaka i alla fall och kan fixa middag. Be Henrik skriva in i Wunderlist om jag ska handla nåt särskilt till er!

    PS. Inga känningar här än så länge. Kan det bero på att jag tog vaccinet efter nyår? Ibland är jag allt klok.. :) DS.

    /Maria, under en filt på hotellet i Oslo i väntan på jobbmiddag

    SvaraRadera
  2. Men vänta nu, har ni svininfluensan??? Läskigt!! :(

    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tyckte jag också tills jag läste på 1177 om att flunsan kan vara lugn.
      För Mika däremot är det inte bra med någon typ av influensa :(
      Jag har också fått feber och funderar om jag måste gå och testa mïg.
      Barnen är iallafall vaccinerade mot detta.
      Skönt att du kommer hem imorgon och kan pyssla om killarna.

      /Monne

      Radera
  3. Är det nu på sin plats att skriva "krya på dig"?!. Vila och ta det lugnt.
    L-E på plats i Kiruna och imorgon ska han besöka min gamla högstadieskola Högalidskolan (för övrigt den enda skola jag gått ett helt stadium på).
    Kramar från smedkroken 3

    SvaraRadera
  4. Tjena.

    "är det inte det ena, så är det andra, sa kärringen som blödde näsblod"

    Skämt åsido, typiskt att influensan ska störa i behandlingen.
    Bara att lida igenom, synd att ni båda ligger.
    Helt OK att ni kanske inte äter så mycke, men ni ska dricka massor...
    Varm eller kall dryck spelar ingen roll, bara ni dricker..
    Gammalt husmorstips..

    Ja, lite uttjatat, men..
    Kämpa på..

    //P

    SvaraRadera