torsdag 24 januari 2013

Inlagd

Lite rörigt igår på infektionsakuten, vi tog i alla fall ett benmärgsprov. Det är lite tidigt då jag knappt har någon benmärg men man vill se att den tilltar, att det som kommer är friska celler samt en chimerism för att reda ut combon Roger/Peter/Mikael.

Det prov som snarast kommer visa ett resultat av behandlingen är benmärgsprovet efter 4 veckor. Trodde det värsta var gjort när de även tog biopsiprov första gången, nu verkar det vara något som det gör varje gång. Dessutom en del lirkande för att få ut något ur min högst sparsamma benmärg.

De var väl länge på väg att låta mig åka hem men efter att snabbsänkan på 217 kommit in så blev det inläggning på infektionsavdelningen. De är ju oroliga för bakteriell infektion utöver viruset, men som jag förstår det, finns det ännu inget i det otaliga prov och röntgenbilder som tas.

Bor med egen utgång till en rastgård, Monne kanske ordnar in bilder så småningom. Ut i korridoren är inte att tala om, nu är det riktig isolering. Tur att Maria kunde komma med dator, filmer och böcker igår kväll.

Joes match mot Boden direktsänds på   http://www.livearena.com/Content/Index/3159

/Mika



Min staty har en fin vintermössa av snö.


...Å genom fönstret mot korridoren kollar personalen, och zoobesökarna på mig.


Min gård som jag kan kliva ut i.




...men det här är ju svårt att slå....






13 kommentarer:

  1. Hej Micke! Bra att du får vård och behandling! Hur känner du dig? /Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag mår bra. Min sänka på dagens prover (som då egentligen är gårdagens sänka) hade gått ner något till 187.

      Radera
  2. Hoppas du mår lite bättre. Fina bilder; med snö och allt.
    Tur att svägerskan kan komma! Du måste ha en unik blandning av tre bröder.
    Har du frun där? Eller blev hon också sjuk.
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är hemma i Luleå. Tyvärr slog febern till i tisdags (ev svininfluensa) och jag har varit hemma och kurerat mig sedan dess. /Monne

      Radera
  3. Går det att komma förbi å hälsa på dig? Å i så fall bjuder du på nå gofika? Jag å Ronny hade tänkt komma på lördag.

    SvaraRadera
  4. Tjena..

    På ett sätt är jag lite lättad över att du är inlagd, jag skrev ju om det i ett SMS i morse..
    Kändes inte helt stabilt att du och Henrik ligger sjuk i en lägenhet.
    Du är i händerna på den bästa vården svea rike kan erbjuda.
    Så ta det bara lungt, ligg där och samla kraft, låt dom pyssla om dig.
    Med en sänka runt 200 är man sjuk!!

    Mellan raderna läser jag att det känns en hel del när dom försöker få ut benmärg, smärta på en skala 1-10.. 9,5??

    F.ö ser rutan ut i korridoren som ett amerikanskt fängelse, bara telefonen som saknas...

    Alla i familjen skickar en hälsning.
    Peter



    SvaraRadera
    Svar
    1. Smärtan är inte värre än en trea.
      Och då är ett slag på tummen med en hammare en sjua.
      Liten svettfläck på kudden denna gång, han höll på ganska länge.

      Radera
  5. Hej Micke och Monne! Har följt era kämpainsatser från distans och hållit mig underrättad via Seve. (Dåligt samvete för att jag inte hört av mig) Har läst igenom bloggen från förra våren och kan bara säga att jag är imponerad! Det finns mkt studerat inom medicin men viljans kraft är ngt som inte finns med i medicinska studier. Har du kommit upp på Kebnekaise så är du erfaren nog att ta dig upp på Everest! Viljan har du/ni! Ser fram emot att spela på Sävast igen och hjälpa dig att slå längre än 100 m till sommaren! It´s all in the hips! (och en s--ans hård boll :-)
    Krille (och Hanna) som båda heter Karlsson nuförtiden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis Hanna och Krille Karlsson!!!
      Kul att du ställer upp med träningshjälp. Det gillas av flera Lindehagare. /Monne

      Radera
  6. Rastgård...ja lite fängelsestuk över det hela. Det ser dock betydligt trivsammare ut, på utsidan iallafall.

    Ni ser ut att ha vackert väder. Hoppas du orkar ut en liten stund under helgen.

    Vila och låt dem pyssla om dig riktigt ordentligt. Håller alla tummar för att flunsan försvinner och för positiva provresultat såsmåningom.

    Man slutar aldrig förundras över din inställning. Ryggmärgsprov inte värre än en trea... Din kämpaglöd är bland det mäktigaste man har upplevt.

    Stor kram, Åsa m. fam.

    SvaraRadera
  7. Här håller vi alla tummar för att flunsan snart är borta och att annat ordnar sig. Känner med dig angående benmärgsprov, ingen rolig undersökning.

    Hur gick det för Joe och hans lag i hockyn? Vi kunde inte se den.

    Önskar er alla en fin helg med så lite problem som möjligt är!

    Kramar från Eivor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlust med 10-1. Det blev dock 1-1 i sista perioden.

      Radera
  8. Hmmm...
    Ny ranking av Golf Digest, att Boden är bäst...
    No shit!!
    Lite som att uppfinna hjulet igen, Bodens GK HAR alltid varit bäst..
    Det vet alla som har lirat runt i NVGF...
    Det krävs lite extra för att en Kirunabo ska säga något om Boden.

    Sen har jag lite svårt att bedöma smärtan, en 7:a när man slår sig på tummen med en hammare..
    Varför ska man slå sig på tummen??

    Ha de.
    P

    SvaraRadera