onsdag 30 januari 2013

ny feber UPPDATERAT

Det går segt med tillfrisknandet, från att ha varit övertygad om att jag skulle "hem" i måndags till att nu ha 40 graders feber de senaste två dygnen.

Värdena har vänt uppåt och jag är inte längre neutropen, som det heter när de neutrofila vita blodkropparna ligger under 0,5. Vad som orsakar febern är dock högst oklart, det har tagits odlingar ett antal gånger men än har inga bakterier hittats. En sak som läkaren sa förra veckan är att när mitt egna immunförsvar kommer igång kan jag bli mer sjuk eftersom kroppen då börjar jobba med influensan.

Monne som kom ner i måndags ligger här i rummet med mig nu och vi får tiden att gå med filmer och läsning.

Svettas just nu efter alvedonintag för ett par timmar sedan.....

Det monchichi-fluff jag haft på huvudet är nu definitivt på väg bort, massor med hår på kudden. Tyvärr saknas en hårtrimmer på sjukhuset.

/Mika

Liten uppdatering. Monne fick tag på en trubbig sax och har ansat frisyren, nu är väl "tofsigt" det bäst beskrivande.

Benmärgsprovet har kommit och det finns anledning att vara positiv, liten andel sjuka celler lite celler överhuvudtaget givetvis men ändå. Gott om Nk-celler som man inte riktigt vet vems det är: Rogges, Peters eller mina. Chimerismen ville han skicka åter till labbet efter att ha fått Peckas DNA från Sunderbyn / Umeå. Svaret är fel menar han, men det är antingen positivt eller riktigt positivt.

Vi har tydligen grymt lika DNA, alla tre, vilket gör att NK-cellerna troligen kan leva längre.









7 kommentarer:

  1. Hej Micke! Skönt att få lite information! Håller tummarna för att febern går ner och att din kompott verkar som det ska! Ord som positiv och riktigt positivt gillar vi! Sköt om dig! Kram från Carina, Göran och Ebba

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående inlägg..

    Frillan ser ju helt OK ut, däremot verkar fasaden på KS behöva lite färg, ser ju ut som i Ryssland..

    Chimerismen fel?? Inte då!!
    Är det possitivt för att NK cellerna lever längre?

    Jag ser en framtid för oss 3 "Bröderna Brott" vi kan lämna en massa DNA efter oss, utan att någon blir dömd, Leif GW å gänget får lite att funder på...

    Kämpa på, en hälsning till Monne oxå..

    //Peter

    SvaraRadera
  3. Låter som ett toppenbesked även om jag ska erkänna att jag inte förstår allt... Du och Monica däremot borde kunna plocka ut varsin läkarexamen snart :)
    DNA är ett riktigt spännande område. Ni är alltså enäggstrillingar... världshistoriens första?
    Håller tummarna för att du slipper febern och även "fängelsebunkern" så småningom. Den där ser inte kul ut (från utsidan iallafall).
    Fin bild på dig, frisörskan kan vara nöjd med sin insats!
    Stor kram, Åsa

    SvaraRadera
  4. Tyvärr håller febern i sig. Mika var nyss på lungröntgen CRPn stiger och är över 200.

    SvaraRadera
  5. Besked kom nyss att MIKA fått lunginflammation De gör nya blododlingar och byter sort på antibiotikan. Hoppas den biter.

    SvaraRadera
  6. Tänker på er, hoppas lunginflammationen och febern ger sig.
    Kramar från Gammelstad

    SvaraRadera
  7. Otur med lunginflammationen! Hoppas att dom snabbt fårr kläm på exakt vad det är så dom kan behandla ordentligt!
    Monne, jag vet inte om du såg att jag kommer att vara i väntrummet på dagvården varje dag nästa vecka en stund före 10.45. Vore kul om du kunde titta förbi om du är där!
    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera