fredag 1 februari 2013

Febern håller i sig.

Feber, jobbig hosta och fortsatt stigande CRP gör att Mika känner sig sliten. Han får näringsdropp och vätskedropp eftersom han äter dåligt och svettas som en galning.
Levervärdena som varit dåliga har blivit bättre efter att de tagit bort flera mediciner.
Omogna blaster som inte ska finnas har dykt upp i blodet. Nu vill jag att NK- cellerna attackera de små elakingarna så att de slutar djävlas!!!
Hemaläkaren kommer förbi imorgon. Vi får se vad de har att säga.
Karin och Harry pysslar på där hemma. Bakning, plogning och städning varvas med önskekost. Vi är tacksamma och det är barnen också som slipper städa, plocka mm. Städkvarten är ett minne blott.

Arne, Lennart, Nyckelpigan mfl, ni precis som Mika, är mina hjältar. Kämpa på!!!

Kram Monne






6 kommentarer:

  1. Det är en väldigt bucklig väg det här. Jag tänker på er ofta, varje dag. Tänker på er med beundran, värme och hopp. Vilken kamp ni för. Vilka fina människor ni är.

    Hoppas som ni på att feber försvinner snart, och att vi får positiva besked om värden framöver. Det är en bucklig väg. Men jädrar - det här fixar ni!!

    Stor kram till hela familjen Lindehag, och alla som finns där och hjälper er i vardagen.

    //Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Okej vi får hoppas det ger vika. Det låter tufft.Tur att ni har stöttning på hemmafronten. Det har ju snöat rejält i veckan (L-E var i Göteborg).
    Läser "I tystnaden begravd" av Tove Alsterdal. Den är riktigt bra; utspelar sig i Tornedalen.
    kramar från sessan med familj

    SvaraRadera
  3. Ni är hjältar allihopa, du också. Micke är seg som kola, måtte febern ge med sig snart. Varmaste kramar från Ina.

    SvaraRadera
  4. Det låter jobbigt med hög feber som inte vill ge sig, förstår om krafterna inte finns i det läget!, vi håller alla tummar som finns att de goda cellerna nu besegrar de onda!, man får verkligen perspektiv på sitt eget liv genom att läsa hur du har det Quben!, mina problem just nu är typ, har en vagel i ögonlocket!, borde tömma skräp från verandan, skotern klonkar lite vid start.. osv.. såna saker man tänker på när man är frisk i övrigt!, när jag följer din blogg så har perspektivet på livet ändrats mycket!, vad som är viktigt o så!, du har så mycket kraft o glädje i dig , det lyser igenom i det du skriver och via bilderna! Idag är det lördag, Elias ska spela match mot Boden på Matto, kommer som vanligt sitta i sekretariatet o hjälpa till som en duktig förälder ska, min uppgift som en bra föräder är att 1. betala, 2. heja o stötta!, det där med att gnälla på tränarna gör jag aldrig oavsett vad de gör!, man har ju varit tränare själv o sett den sidan av myntet!, hur går det för Joe o hockeyn!, kör han på ännu?, tusen kramar från mig o Kricko.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joe kör på med hockeyn och hans matcher är bra så mycket roligareatt titta på än elitseriematcherna.
      Små bestyr och bekymmer tillhör livet och är faktisk riktigt givande att lyssna på mitt i allt elände.
      Man är inte sin sjukdom sa en klok person till mig. Så fortsätt berätta hur ni har det och passa samtidigt på att njuta ordentligt. Kram Monne

      Radera
  5. Hej..

    Svårt att fatta hur sjuk man är med en feber över 40 grader.
    Jag hoppas läkarexpertisen gör allt dom kan.
    Men det gör säkert..

    Snälla, kämpa på, bit ihop, vägra ge efter...
    Det kommer att vända!!

    //Peter

    SvaraRadera