fredag 15 februari 2013

Fredag - liggsår?

Igår kväll fick Mika ett plåster på rumpan. Om det är ett liggsår på ingång får vi se?

Han har haft feber inatt så MR undersökningen är i fara. Kl 11 är det dags. De har gett honom Alvedon och nu har han 37,4.
Han ligger med öppna ögon och när de tvättat honom klart ska jag läsa högt ur DN. Jag byter ut billiga Aftonbladet mot dyra DN, och då menar jag billig i dubbel bemärkelse. Jag vidarebefordrar också alla hälsningar från er bloggare.

Förfallet är totalt, vi tröstar oss och barnen med kakor och vår älskade son har upptäckt skvallertidningarnas värld. Han vill att vi börjar prenumererar på dem. ..
Ha en bra dag. Kram Monne

Kl 16
De har hittat HHV-6 i ryggmärgen. Det är ett herpesvirus som brukar kallas tredagarsfebern. Insjuknandeåldern är 6 mån-3 år. Inte konstigt att Mika fått det, han fyller ju 2 transplantationsår i juni. De sätter in/ eller har satt in behandling idag. När jag tidigare idag pratade med Hemaläkaren så hade inga provsvar kommit från MR undersökningen.
Jag glömde bort att fråga om svaret från neurologen kommit. Läkaren sa att värden går åt rätt håll. Vissa är visserligen riktigt höga men de sjunker. Leukemin är stabil, (finns alltså kvar), så de behandlar honom med cellgift först på måndag. Planen är sedan att han får cellgift två gånger/vecka.
Era tips "psykar" jag personalen med ;). Men som Joe sa: -Tänk om det kliar någonstans.


13 kommentarer:

  1. God morgon familjen Lindehag!

    Hoppas att febern hinner ner till kl 11, och MR blir av. Blir lite orolig över förfallet vad gäller era mediavanor, tror jag måste skicka ner lite högklassig lektyr från det egna Mediahuset i Umeå... :-)

    Jag har varit hemma med först Nils, sedan Vera, hela veckan. Osis, eller kanske tur, att barnen var sjuka precis på min vecka. Man blir liksom tvungen att stanna upp ett slag.

    Be Joe och Tua växla upp tjafset till ännu högre volym. Till slut måste bara Kuben be dem lugna sig!

    Varma kramar till er, våra käraste hjältar!!

    /Marie-Louise och Vera från soffan

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Men Monica inget Aftonblad, nu missar ju Mika den viktiga nyheten att Gina kraschat med skoter! Går det att smuggla in pussel? Ett med mycket blå himmel och hav?
    Jag tycker inte att liggsår är rättvist. Hoppas faktiskt mer på...vägglus;)

    Kram Sanne!

    SvaraRadera
  4. Vi tänker på er mycket, följer er kamp och håller tummarna att Kuben snart blir kontaktbar. Ang. liggsåret, visst ligger han på en madrass med luft? Styrkekramar från Jenny och Niclas i Jukkas

    SvaraRadera
  5. Öppna ögon låter i mina öron bättre än stängda... Tror som flera andra här att han kommer att vakna snart. När kroppen är redo så är tillbaka hos er!
    Skvallertidningar är ett utmärkt tidsfördriv. Håller på dig Joe!
    Stora styrkekramar från Åsa och familjen

    SvaraRadera
  6. Hallå..
    Hoppas MR röntgen blir gjort, man måste ju få klarttecken om varför Mika inte vaknar.
    Har ni hört något från det skiftliga utlåtandet som neurologen skulle skriva?

    Klart Joe ska läsa "hänt i vecket" och övriga svallertidningar..
    Han växer fort..

    Kämpa på han ni också en bra dag
    Peter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med Pekka, grabben måste ju hänga med i svängarna nu när han är i tonåren..! :)

      Radera
  7. Det här med kakor ska väl ordna sig men värre är det där med skvallertidningar lät oroande..? Om barnen tjafsar OCH läser skvallertidningar högt kanske det händer nåt? Nu hoppas vi alla att ni får kontakt med er kära Micke snart!!
    kramar Ina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag satsade på att läsa ur Hänt i veckan för Micke igår kväll, jag tänkte att han borde ju vakna av ren irritation och säga "men bättre saker kan ni väl ändå läsa för mig?!"

      Radera
  8. Tänker på er och hoppas på bättring snart!!!! Trösta er med kakor och skvallertidningar ni! Allt som gör att det lättar lite är bra!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hälsa Joe att jag förstår honom angående Hänt i veckan. Alltid lär man sig något och "äpplet faller inte långt"!!!

    Mommo


    SvaraRadera
  10. "Hänt i veckan", "Hänt i vecket"...eller var det "Vänt i häcken"...? Oavsett, hälsa Joe att vi är många som studerar dessa faktaspäckade magasin med stor glädje!

    Hoppas Kubens feber gick ner, och MR var möjlig att genomföra.

    Kram till er!

    //Marie-Louise

    SvaraRadera
  11. Jag läste alltid min mammas hänt i veckan, blev retat för det men den är ju ganska bra så det strunta jag i, bra att joe upptäckt denna fina tidskrift!, hälsa o krama quben från oss när han vaknar, stor kram även till dig Monne o barnen! // pålle, Kricko

    SvaraRadera