lördag 23 februari 2013

Lördag 23/2

Mika är som ungdomarna, han har vänt på dygnet. Han har legat vaken mest hela natten. Natten.har varit lugn. Från lunch till kvällen har han sovit som ett barn.

Imorse kopplades andningenshjäpen bort. Mika fixade att andas helt själv tills han fick en ny smärtlindrande medicin vid lunchtid. De prövar att byta ut morfinet mot en annan medicin. Innan han hamnade på IVA funkade morfinet dåligt som smärtlindring för honom. Om han har ont vet vi inte. Det är gissningar utifrån ansiktsuttryck, blodtryck, puls mm.

HLH behandlingen har förbättrats ytterligare. Nu ligger hans värde på 5000.
Det är ju alltid något. Jag fick höra att KS läkaren kanske var den bästa i världen på HLH. Mika hade tur som fick träffa honom.

Tack för att ni har tålamod med mig. Jag vet att jag glömmer saker, är disträ och upprepar samma saker om och om igen.
Titta på mello, njut av musiken och ta hand om varandra.
Kram Monne

Matte och Nina var förbi. Vi pratade om nyåret vi firade tillsammans och jag tittar på dessa underbara bilder.









5 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Monne, vi är så stolta över er. Du är fantastisk, och skulle du vara disträ är det inte konstigt alls. Tvärtom, jag förundras över din förmåga att vara stark mitt i det svåra.

    Varma kramar till er!

    /Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Vi är många härute i cyberrymden som bär er i våra hjärtan, hela tiden! varmaste kramar från Ina

    SvaraRadera
  3. Du skall veta Monica ,att vi är många som beundrar dig för din otroliga starkhet,kämpande inte minst för Mikaels skull. Givetvis är hela familjen delaktig,tydligen får man inre resurser någonstans ifrån ,när det verkligen behövs. Tänker på er. Kramar fr.Lisa o Ernst.

    SvaraRadera
  4. Älskade syster, du får vara hur disträ som helst. Jag har ju också blivit helt disträ nu, och jag går ju inte igenom ens 10 % av det du får utstå. Du har också all rätt att bryta ihop, och då hjälper vi dig att komma igen! Kom ihåg det. Du är inte ensam i kampen, även om jag förstår att det måste kännas så ganska ofta. Massa kärlek!! /din lillaste syster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag finns också här för dig kära kära syster! / Mellan

      Radera