tisdag 12 februari 2013

Tisdag 12 feb

Mika har varit "vaken" hela natten och på morgonsidan tyckte nattsyrran att hon fick kontakt med honom.
Vaken=ögon öppna men han stirrar bara rakt fram

Karin som var med honom under morgonen träffade läkaren helt kort. EEG:n var normal, som hon förstod det. Läkarna är dock oroliga varför han inte vaknar.

Jag bytte av med Karin vid 10-tiden och jag är helt säker på att ögonen rörde sig. Däremot fick jag ingen respons på mina frågor. Nu är barnen hos honom. Hoppas att de livar upp honom ur dvalan.
Kram Monne

Frukostbuffén är uppdukad i korridoren. Men vad kan man kräva för 1700 kr/natt?


Kl 12.00. De ska flytta MIKA till en storsal. De samlar alla svininfluensapatienter i ett rum. Snacka om smittställe.

De ska göra en datortomografi på honom kl 14. De vill kolla huvudet. De måste tyvärr söva honom igen, ett lätt sömnmedel, för han måste vara helt stilla.

Vi däremot är helt säkra på att vi fått kontakt. Han har spärrat upp ögonen=ja, när vi ställt frågar. Han är irriterad av slangen i halsen svarar han. Han svarar inte på frågan om han har ont.
Älskade kämpe!!

Kl 19. Vi har träffat hemaläkaren. Han säger att Mika svarar bra på HLH medicineringen. DT:n var helt normal.
Cellgifter mot HLH satte in igår kväll. Hoppas att de ger sig på leukemin också.







6 kommentarer:

  1. Tror du att han har ont?

    Vad gör dom för att få veta varför han inte vaknar?

    Mamma

    SvaraRadera
  2. Ja nog är han en kämpe alltid, er och vår älskade Micke.

    Försök skydda er själv från svinisen när han ligger ute bland alla andra. Hoppas ni fått sprutor alla fyra.

    Tills nästa gång vi hörs så skickar jag alla mina varmaste kramar till er!

    SvaraRadera
  3. Ni är så tappra allihop! Vi tänker så mycket på er. Håller nu alla tummar för ett fortsatt uppvaknande och att undersökningen kl. 14 går bra.
    Stor kram till Monica, barnen och faster Karin från Åsa m. fam.
    P.S. Hör av er om det är något vi kan göra för er. Min privata mobil är på vift så ring (el sms:a) på 070-3268811.

    SvaraRadera
  4. Vilken kamp! Förbaskade svininfluensa!!! Jag hoppas på bättring från mitt håll!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hallå..

    Ja jäklar vilket hotell, Fawlty Towers släng dig i väggen..
    1700:- för ingenting, fick höra av mor att dom åtminstonde bytt handukarna.
    Minst sagt spartansk frukost som afnjöts i ett tomt rum eller i trapphuset..
    Bra besked ändå att Mika inte behövde byta rum, till dom andra "svin sjuka" människorna..

    Hoppas på en lugn natt, där ni alla får en välbehövlig vila, och att Mika vaknar upp tillsammans med er imorgon..

    //Peter
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hur går det? Är det några nyheter?
    Varma Kramar och tankar
    Sessan med familj

    SvaraRadera