torsdag 28 februari 2013

Begravning

Det har bara gått drygt ett dygn sedan Mika lämnade oss.
Det är otroligt overkligt och stundtals känns det inte möjligt.
Vi skulle ju leva tillsammans förevigt.

Tack för alla fina ord och tankar ni delat mer er till mig och oss.
Ni är fantastiska!!! och det hjälper.
Vi gråter och skrattar oss igenom vad som känns som bisarra saker,
välja kläder, kista mm. Vi tar en dag i taget.

Kram Monne


Kort info om begravningen, speciellt för er som ska resa långt.
Den kommer att hållas i Luleå, Ljusets kapell måndag 18/3 kl 13.00.
Efter begravningen inbjudes till minnesstund på Kaptensgården. O.s.a senast den 13/3 till Fonus tel 0920-10045.





14 kommentarer:

  1. Fina fina Micke...vi saknar dig! Vi bär med dig i våra <3 Carina och Ebba

    SvaraRadera
  2. Er fina Micke. Ja det är svårt att ta in. Även för mig som varit långt bort i så många år var det självklart att M&M alltid hör ihop. Men han finns ändå om än inte i sin fysiska kropp. Varje gång vi tänker på honom finns han ju med oss. Tänker så mycket på er familj: du och barnen, syskon, föräldrar etc etc. Bisarrt med begravning. Men det blir en stund där ni får hylla Micke. Många många kramar kära ni från Ina

    SvaraRadera
  3. Ibland liksom hejdar sig tiden att slag
    och något oväntat sker
    Världen förändrar sig varje dag
    men ibland blir den aldrig densamma mer
    Varmaste kramar Kricko & Pålle

    SvaraRadera
  4. Finns inga ord som räcker till, vi är så otroligt ledsna för er skull. En sådan sorg, tomhet och saknad. Känns som ni gav varandra något som inte alla gör - Kärlek och värdefull tid tillsammans! Varmaste kramar till Er från oss Thomas & Monica Berglund

    SvaraRadera
  5. Den enda lilla tröst som jag kan hitta är att Mika hade ett bra liv med familj och vänner. Kanske är det inte längden utan kvaliten som är det viktigaste. Det skall bli skönt att få komma på begravningen och få säga hejdå.
    / Kram Sanne!

    SvaraRadera
  6. Monne, vi känner inte varandra men jag har följt er kamp via Lenita,som är min bästa vän. Jag har förundrats men framförallt inspirerats av er styrka och kärlek. Fortsätt att skriva för jag tror att det är välgörande.
    Vila i frid Mika.
    Önskar dig och familjen allt gott.
    Kram från Åsa i Göteborg

    SvaraRadera
  7. Hej. Vi har inte hörts el setts på länge men jag vill beklaga er stora förlust. Det finns inga ord som tröst egentligen, vill bara berätta en liten sak. När vi förlorade vår son i 9:e månaden i magen så kändes allt så mörkt. Jag trodde aldrig att jag skulle få känna mig riktigt lycklig nå mer. Men tiden gick o jag lärde mig leva m sorgen o saknaden efter den baby som inte kom. Jag hade Jonne o Max o det drev mig vidare i vardagen som ändå fortsatte fast hela min tillvaro rasat. Det jag vill säga är att lyckokänslor kommer tillbaka men sorgen måste få ta sin tid o plats m dess olika utryck. Krama varandra, ta hand om varandra o minns Micke i era hjärtan för där kommer han alltid finnas med er. Vila i frid Mikael♥ Kram fr kusin Ann-Helen i Kiruna

    SvaraRadera
  8. När du står ensam kvar på tå
    och ytan inte går o nå
    När du träffat botten
    Kom ihåg mig då

    När det blir varma sommardar, kom ihåg mig då, när vinterisen ligger klar, kom i håg mig då,kom ihåg mig då, här finns du kvar! Varma kramar från en som tänker på er!

    SvaraRadera
  9. Vad kan sägas... I denna stund,känns de förmodligen ganska overkligt. Just i detta nu handlar det om att ta sig vidare till nästa minut till nästa timme...
    Att förlora en älskad är inte lätt och känns så fullständigt onödigt!!!
    En ung människa som skulle ha levat i flera år till... Onödigt!

    Smärta, sorg o saknad... Obeskrivlig o ingen annan kan förstå... Kanske kan andra ana vad ni känner men ingen kan helt förstå.

    Min upplevelse när min mamma gick bort, hon var bara 53 år var att jag kämpade på de första veckorna efter o att min sorg kom senare, efter att allt praktiskt var klart. Då kom min verkliga insikt i vad som hade hänt o vad jag kände. Sen har det tagit mig många år att lära mig leva med saknaden. För det tar tid, sorgen, saknaden finns där och jag önskar fortfarande efter 10 år att hon funnits här. Men jag lever med att hon inte gör de. Jag gläds dock åt att hon var min mamma o att hon fanns i mitt liv.

    / M

    SvaraRadera
  10. Monica, mitt varmaste deltagande till dig och barnen.

    Vila i frid Kuben.

    SvaraRadera
  11. Varmt deltagande till er alla. Vila i frid Kuben!
    Anna-Karin Ukonsaari med familj

    SvaraRadera
  12. Monica, har inte haft tillgång till bloggen den senaste veckan, men ni har funnits i mina tankar. Mitt varma deltagande till dig och barnen samt övriga familjen. Många kramar!! /Eva Rännar

    SvaraRadera
  13. Vårt varma deltagande till dig och barnen. Vila i frid Micke./Roger, Siw, Hanna, Caisa och Joel Siikavaara

    SvaraRadera
  14. Monica! Jag hörde av Linda Å det fruktansvärda som hänt och hade inte läst din blogg innan detta. Naturligtvis finner jag inga vettiga ord...Men styrkekramar och varmt deltagande i massor till dig och dina barn och era nära och anhöriga.//Therese Sandsten

    SvaraRadera