måndag 25 februari 2013

MåndagTisdag

De kopplar bort all hjälp idag. Barnen är på väg hit.

Kl 00:20
MIKA kämpar på. Vi sitter med honom, pratar minnen, lyssnar på musik och håller honom i handen.

Kl 03:40
Efter ett par timmars sömn på soffan i anhörigrummet är jag nu hos Mika. Än har han inte gett upp. Han blir ompysslad av syrrorna som är underbara med honom och med oss.
Tidigare under veckan har de prövat att ta bort respiratorn helt. Detta har han bara orkat ett par timmar i stöten innan de fått
sätta in andningshjälp i form av puffstöd.
Han slår mig med häpnad, igen...

Kl 07:00
Mika fortsätter att tuffa på. Han får munvård och blir fortsatt ompysslad. Jag drömde att han vaknade upp. Fan vad jag kommer att ha mardrömmar om detta. Att hans mentala tillstånd är oskadat.

Kl 12:15 somnade vår älskade Mika in. Det gick lugnt till. Senaste dygnet har han varit stilla och sett rofylld ut.



133 kommentarer:

  1. Eftersom inga ord räcker till så skickar jag den allra största kram. Jag är så ledsen för er skull. varmaste kramar Ina

    SvaraRadera
  2. Varmaste kramar till er. Anna, Jörgen, Malte o Märta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljusen lyser i mörkret i Muonionalusta ikväll.

      Radera
  3. Kramar till er.
    Linda Brunnström

    SvaraRadera
  4. Våra tankar är hos er <3
    Varma kramar Anna och Danne

    SvaraRadera
  5. Våra tankar är hos er.
    Arne och Lena, Sävast

    SvaraRadera
  6. Det finns inga ord. Så jag skriver inte så många här. Men jag vill bara säga att klockan 18 ikväll tänder jag ett ljus för Micke. Ni som inte heller kan vara med honom på plats gör det också. Kanske kan våra ljus synas ändra fram till Sunderbyn. <3

    SvaraRadera
  7. Vi tänker på er.
    Varma kramar
    Familjen Westling

    SvaraRadera
  8. Vi är med er i tankarna, Carina, Glenn, Jocke.
    Vi tänder också ljus för Micke.

    SvaraRadera
  9. Tänker på er!
    Stora, varma kramar. Det kommer skina i Uppsala med.

    SvaraRadera
  10. <3 Kramar till er! /Maria K

    SvaraRadera
  11. Vi tänder vårs ljus i midsommarkransen !

    SvaraRadera
  12. Vi tänder också ett ljus i Norrfjärden och tänker på er.

    Ann-sofi

    SvaraRadera
  13. I Umeå tänds ljusen, och härifrån och hela vägen till Mika och hans älskade, går kärlek och varma tankar.

    /Marie-Louise

    SvaraRadera
  14. Vi känner inte varandra men följt er kamp genom denna blogg. Tänder oxå ett ljus i Umeå. Varma tankar till er.
    /Helena.

    SvaraRadera
  15. Tänder ett ljus här hos oss oxå..Har ej följt denna Blogg förrän för någon dag sen men Mina tankar har ändå varit hos Er ..Tänkt & hoppats på ett Under.

    varma Styrkekramar Maja

    SvaraRadera
  16. Mina tankar är hos er. Varmaste kramar från Susanne Kemi(Niva)

    SvaraRadera
  17. Tungt:(
    Jag tänder ett ljus!

    Micke

    SvaraRadera
  18. Ljuset är tänt även på Kronan. Vi är med er!

    SvaraRadera
  19. Ljuset skiner här i Kungsbacka också.
    ina

    SvaraRadera
  20. Farbror Sven-Erik har också tänt ett ljus i Sjöträsk.

    SvaraRadera
  21. Tungt, oerhört tungt. Tänder massor av ljus / Stefan

    SvaraRadera
  22. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  23. Vi tänder också ett ljus i Kainulasjärvi. Tankarna finns hos er. kram fr. Lisa o Ernst

    SvaraRadera
  24. I Kiruna lyser det också ljus för Kuben. Tankarna finns hos er. Jessica

    SvaraRadera
  25. I Falun tänds ett ljus för er/ Anna

    SvaraRadera
  26. Vi har tänt ljus här i Stockholm och tänker på er./ Angela och Anna

    SvaraRadera
  27. Mina tankar till dig Monika och barnen. Och Karin. Och alla andra närstående. Ni har det tufft nu. Styrkekramar från kusin Ingela m fam.

    SvaraRadera
  28. Våra tankar är med er, varma kramar. Ulrika, Anders, Linn, Isak

    SvaraRadera
  29. Kramar. Tänker på er och tänder ett ljus. Robban och Pia

    SvaraRadera
  30. Våra tankar är med er.
    /Kurre och Malin

    SvaraRadera
  31. Tänder ljus & har våra tankar hos er alla <3
    Styrkekramar faster Gunilla & Gunnar & kusinerna Anna & Cecilia med familjer <3

    SvaraRadera
  32. Tänder ett ljus och tänker på er!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  33. Vi har tänt ljus för er här i Holmsund och våra tankar finns hos er./ Margareta och Stefan

    SvaraRadera
  34. Finns inga ord... Mina tankar är hos er, gråter med er...skickar kärlek o styrka! Kram/ Linda Åden

    SvaraRadera
  35. Vi tänder ett ljus för Mikael i Överkalix.
    Morbror Bengt och Monika

    SvaraRadera
  36. Ni är i våra tankar och ett ljus brinner. Jenny och Niclas

    SvaraRadera
  37. Vi tänder ett ljus och skickar våra varmaste kramar till er!
    Anitha och Ronny

    SvaraRadera
  38. Tänker också på er i denna tunga stund och tänder ett ljus här på Rågvägen/Robban E med familj

    SvaraRadera
  39. Monica, det finns inga ord som räcker en sån här stund. Våra allra käraste tankar till Er från moster Ulla och Erik

    SvaraRadera
  40. Våra tankar är hos er. /Krille och Hanna

    SvaraRadera
  41. Bamsekramar till er.. / fam Strängdal

    SvaraRadera
  42. Alla våra tankar till er. Varma kramar från Sessan, Lars-Eric och Agnes

    SvaraRadera
  43. Vi tänker på er och tänder ett ljus. Massor av varma
    kramar. /Niclas,Carina,Fanny och Emil

    SvaraRadera
  44. Fy fan!! Våra tankar är hos er, ljuset brinner på Landshövdingevägen. Osmo, Monica, Albin och Eskil

    SvaraRadera
  45. Vi tänker på er och ljuset brinner i fönstret.
    Kramar från Pålle och Kricko

    SvaraRadera
  46. Det finns inga ord i en stund som denna så vi tänder ett ljus i Kiruna.
    // Jocke och Minna

    SvaraRadera
  47. Jag och Micke har gjort samma sak. Dvs, pratat minnen och lyssnat på U2. Kram igen kära vänner.

    SvaraRadera
  48. Mika känner sig nog så trygg man kan vara i den här svåra stunden, med er fina närvaro och kärlek. Vi har också pratat minnen. Det finns så många fina sådana som vi fått dela med er. De finns alltid kvar, som en del av oss. Och vi ska fortsätta skapa fina minnen tillsammans i framtiden också. För Mikas skull. För allas vår skull. Viska det i hans öra.

    Kram och styrka till er.

    /Marie-Louise

    SvaraRadera
  49. Suttit med tända ljus. Kurat ihop med pojkarna vid min sida. Försökt skicka värme via rymden till dig Mika, och alla vid din sida. Stormen och vinden har rasat hela natten, precis som den oerhörda sorg vi känner.
    Det finns inga ord som räcker till... Älskar er.
    /Lenita

    SvaraRadera
  50. SKickar all medmänsklighet på jorden till Mika och er alla runt omkring honom. Ina

    SvaraRadera
  51. Kan bara hålla med Lenita,det finns inga ord som räcker till.Jag o barnen tände ljus o tog hand om varann och vi vet att ni känner våran kärlek och styrka vi sänder er i tankarn. Älskade älskade fanilj<3
    /Anneli,Josefin o Hjalmar

    SvaraRadera
  52. De varmaste styrkekramarna till er från en gammal jobbkollega /Ann-Sofie

    SvaraRadera
  53. Även om oddsen inte är på Kubens sida riktigt men snacka om att den här kampen är honom personifierad...Kramar till er, Monne!

    /Micke

    SvaraRadera
  54. Vila i FRID! Ha det BÄST i Golfhimlen! Våra tankar finns hos er , Monica, Joe och Tua

    <3 Kram

    Anna och Danne

    SvaraRadera
  55. Dagen när Mika fick veta att han inte skulle bli frisk frågade jag honom vad han tänkte om det. Då sa han "det finns mirakel". Och visst hade han rätt. Mika var själv ett mirakel i våra liv. Alla har vi sett hans värme och kärlek, och jag har alltid beundrat den kärlek ni haft mellan er käraste syster. Vilket också visar sig i fantastiska Joe och Tua som är kvittot på era två underbara personligheter. Mika kommer alltid finnas med oss, i våra minnen, i våra hjärtan. Och jag märker när jag pratar om honom alla härliga minnen som bubblar upp.

    Ett par nyliga minnen som många av er nog inte vet om är att när han var här i Stockholm så var han så livfull. Det märktes att han var stärkt av chansen som KI-studien innebar. Vi tog promenader, vi högg en sushi som han slukade med stor aptit, han gick på Fotografiska och på restaurang i Gamla stan med Micke och Ronny, och så började han prata om sin framtid. Att han kanske skulle skriva den där D-uppsatsen ändå, "för det kan ju vara bra att ha om man ska söka nytt jobb" och "nuförtiden måste man ju ha en sån där Linked in-sida"! Jag lovade att om det blir aktuellt så ska jag sätta upp en Linked in-sida åt honom. För mig var det fantastiskt att se hur glad han var under sina veckor här hos oss i Sthlm.

    Det är bara så otroligt ledsamt att han inte kunde få göra allt det där, sätta upp en Linked in-sida och allt. Men så otroligt fint att hoppet aldrig lämnade honom. Det är ett sånt där avtryck som jag kommer ha med mig för alltid.

    Älskade Mika, och älskade Monica, Joe och Tua. <3

    Och ni alla som stöttar dem, ni är fantastiska! När jag såg att så många av er tände ljus runt om i Sverige fick jag gåshud. Massor av kramar till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fina ord Maria. Jag som har varit på avstånd så många år hälsade på i den fina stugan sommaren 2010. Så den bild jag har av Micke är när han sitter på trappen och tålmodigt lyssnar på vårt tjejsnack. Och jag tänkte: "så otroligt fint de har tillsammans, en sån tur Monica har". Och så tar man för givet att livet ska fortsätta på detta sätt.

      Jag har aldrig varit med om någon med en sån kämparglöd. Leukemin kanske var omöjlig att slå men Micke gav den ett tufft motstånd.

      Ikväll ska ljuset brinna igen. Vi ses i Nangijala Micke! All kärlek och omtanke till er andra.
      Kramar Ina

      Radera
  56. Vila i frid Micke. Kenneth, Elisabeth, Willam och Milla

    SvaraRadera
  57. Fick idag för första gången höra om Mickes sjukdom och kamp. Så otroligt tråkigt att läsa att han lämnat oss. Gör mig extra ledsen att jag inte hann skicka några rader tidigare! Micke var en otroligt varm och trevlig människa och en person som satt stort avtryck hos mig! Jag skickar alla mina styrkekramar och tankar till er, hans familj! /Andreas Lindgren (studiekamrat från Umeå)

    SvaraRadera
  58. Älskade underbara Micke, det finns inga ord som kan lindra denna dag. Men jag vill att du ska vet att du är en underbar vän och du är min hjälte. Jag saknar dig av hela mitt hjärta.Vi ses på andra sidan, vi kommer alla efter så småningom. Nina med familj

    SvaraRadera
  59. <3 vi tänker mycket på er .. vi saknar er som fan ...jag vet inte hur jag ska skriva det hära men jag kan börja men några enkla ord .. vila i frid nu micke ! hoppas du får det bra, nu ! du kämmpade på o var jätte duktig ! du klarade allt o ggick genom mycket ! vi ses om ett tag, du har lämmnat värden men inte vår hjärtan o våra minnen , du kommer alltid ha en plats i våra hjärtan//minnen Iloveyou glömm inte att vi finns här för er <3<3kram A

    SvaraRadera
  60. En sista hälsning.
    Kramar
    fröken Linda

    SvaraRadera
  61. Vila i frid Kuben, du har kämpat hårt. Våra tankar går till dig Monica och barnen. / Monika och Janne i Sunderbyn

    SvaraRadera
  62. Beklagar sorgen, vilken kamp ni gått igenom,tänker på er Monica, Joe o Tua, tänder ljus för er idag, kram/ Linda Å

    SvaraRadera
  63. En stor förlust för familjen, en stor förlust för oss vänner, en stor förlust för världen.

    Du kämpade länge matt och svag, mot sjukdom lång och svår. Du har funnit vilan dit inte smärtan når!
    Du fattas oss...
    Nina, Mats, Ludwig & Leon

    SvaraRadera
  64. Beklagar sorgen, kram från Glenn, Carina, Jocke, vi tänker på er

    SvaraRadera
  65. Beklagar sorgen, jag tänker extra mycket på dig Monica och barnen. KRAM Kattis

    SvaraRadera
  66. Så oerhört ledsamt, ni har kämpat så.
    Vila i frid Micke. <3
    Alla våra tänkar till er Monica, Tua och Joe och familjen.
    Varma kramar Ulrika, Anders, Linn, Isak

    SvaraRadera
  67. VILA I FRID KUBEN!
    Sänder Våra tankar till Monica och barnen, släkt och vänner!

    /Anders Kemi m familj

    SvaraRadera
  68. Vila i frid Kuben!

    /Satu Koivuniemi m familj

    SvaraRadera
  69. Unnar verkligen Micke den vila han nu fått efter närmare 2 års kämpande. Har försökt satt mig in i eran o Mickes situation men begriper att det är omöjligt. Att fått följa er resa på bloggen har givit mig många, många tankar och jag beundrar dig som orkat delge oss in i det sista, .. tack !
    Siggesta, Söderhamn låter ljuset brinna i kväll !

    SvaraRadera
  70. Vila i frid Kuben!
    Det finns inga ord, våra tankar går till er, Monica,Tua och Joe i denna svåra stund!
    Kramar från Niclas & Jenny i Jukkasjärvi

    SvaraRadera
  71. Funderar över vad man ska skriva i en stund som den här..det känns bara såå sorgligt...ni har kämpat så hårt tillsammans...jag tänker på er.. familjen som finns kvar och som sörjer...och på Mikael och allt det han gått igenom med så stark kämpaglöd. När jag tänker på Mikael får jag upp samma bild som jag har av hans pappa Harry...ett enda stort vänligt leende...så minns jag dem båda två...Ni finns i våra tankar.....

    SvaraRadera
  72. Våra varmaste tankar till er. Patrik Junkka med familj.

    SvaraRadera
  73. Våra varmaste tankar till er. Patrik Junkka med familj.

    SvaraRadera
  74. Som du har kämpat Micke!
    Du förtjänar verkligen den här vilan! Du finns i tankarna och kommer alltid att göra.
    Vila i frid Micke.

    SvaraRadera
  75. Du har varit en kämpe. Med varmt deltagande till familjen. Kiruna IF hockeylag -98

    SvaraRadera
  76. Vila i frid Kuben!
    Det finns inga ord, mina tankar går till er, Monica,Tua och Joe i denna svåra stund! På gården i Kangos har jag tänt ljus.
    Kram Anette Frank

    SvaraRadera
  77. Mikael, vi har tänt ett ljus för dig ikväll i Tuolluvaara.
    Våra varmaste tankar går till dina nära och kära.
    Kram, Ulrika med familj.

    SvaraRadera
  78. Vi tänker på er! Det finns inga ord... Många kramar, Magnus & Ulrika, Oscar & Filip

    SvaraRadera
  79. Vi får verkligen beklaga sorgen,vi tänker på er.
    Kram Arne och Lena

    SvaraRadera
  80. Vårt varma deltagande!
    Morbror Bengt, Monika och familjen

    SvaraRadera
  81. Bättre än sorgen är glädjen att minnas.
    Våra tankar går till er. Benka Barbro Erik och Elias.

    SvaraRadera
  82. Sov gott vännen, du lämnar ett stort tomrum. Våra tankar till Dig Monica, Tua och Joe/Hasse, Eva och Noel

    SvaraRadera
  83. Oj, vad ni har kämpat!Det finns inga ord till tröst just nu!
    Vi beklagar sorgen och sänder kramar till er!
    Annika, Elin och Filip

    SvaraRadera
  84. Vårt varma deltagande till familjen i denna svåra stund. Många kramar, Anitha och Ronny

    SvaraRadera
  85. Våra tankar går till er och vi beklagar sorgen...

    Moster Margareta & Ulf
    Marina & Johan
    Ann-Sofi & Patrik

    SvaraRadera
  86. Vår största kämpe har somnat in på vinterns vackraste dag. Vi minns många fina stunder tillsammans. Vila i frid älskade Mika. Många kramar Åsa, Magnus, Simon, Victor och Ebba

    SvaraRadera
  87. Vila i frid Kuben. Våra varmaste tankar går till din familj.
    Thomas & Malin

    SvaraRadera
  88. Mikas familj! Vi önskar er styrka att orka igenom den svåra sorgen och saknaden efter er älskade Mika! Känn att han ändå finns hos er, nära - alltid!
    Vi minns Mika med stor värme och vi önskar honom vila i frid!/ Margareta och Stefan

    SvaraRadera
  89. Kuben, du var en förebild på många sätt. Så otroligt snäll, omtänksam och alltid nära till skratt. Du hade en drivkraft de flesta andra bara kan fantisera om. Sveatourens ryggrad tillsammans med Monne. Många deltävlingar har kommit och gått men deltävlingen i sävast har bestått år efter år. Jag minns med glädje alla middagar, prisutdelningar, dopp i älven och våra otaliga försök att slå över den. Jag hoppas innerligt att vi framöver finner ork att planera nästa Sävast Open med dig som hedersgäst, för jag vet att du kommer fortsätta hålla koll på oss, och allas scorer, precis som förut. Kommer sakna dig så oerhört mycket kompis. Kram till dig, och massor av styrkekramar till Monne, Joe & Tua. Mika är inte hos er längre, men vi kommer alltid finnas där för er, inte längre än ett telefonsamtal bort. / Stefan, Marie-Louise, Nils o Vera

    SvaraRadera
  90. Vila i frid Micke!
    Våra tankar är hos er, Monica, Joe och Tua!
    / Carina, Magnus, Oscar och Alexander

    SvaraRadera
  91. Vila i frid,Mikael.

    Peter Kyrö

    SvaraRadera
  92. Det finns inga ord just nu..... många tankar och kramar till Er....

    Pello Vickan Wilda och Atle

    SvaraRadera
  93. Vi tänder ett ljus i Skelefteå,Kiruna och Hönö och tänker på er i denna stund.
    Anette,Hasse och Stefan

    SvaraRadera
  94. Mika Du kommer alltid att leva för mig. Din fina personliget med värme och närhet går aldrig att sudda bort. Du har alltid brytt dig om de dina och nära vänner. Den tid jag fått lära känna dig har har jag många fina minnen. Har fått spela Golf med dig i 40 graders värme i Turkiet, Åkt vattenskidor dock mest under vattnet på Luleå älven. Nattgolf på Sävast open med alla underbara vänner som Du och Monne har. När jag tänker på Dig Mika just nu ser jag en go kille en underbar far och make. Och det kommer Du alltid förbli. Du har för evigt en plats i mitt i hjärta
    Pekka Salomonsson

    SvaraRadera
  95. Vi grips av bestörtning och stor sorg när vi fått budet om att Mikael har lämnat oss!vi sänder våra varmaste tankar och kramar till er!Vi vill stötta er i er stora sorg!En stor förlust för oss som är kvar! Vi har tända ljus hos oss! Kramar från Marianne&Lennart!

    SvaraRadera
  96. Det känns tomt nu, ljuset brinner för dig Micke.
    Tänker att du finns någonstans bortom sjukdom och smärta.

    Kramar i massor till Monne o familjen

    /Anna & Jögge

    SvaraRadera
  97. Vår fina Micke. Vi kommer att sakna dig i båset, omklädningsrummet, på matcher och under alla cuper. Du kommer alltid att vara med oss. Vi tänker på familjen. / Dina tränarkollegor André, Lars och Krister, alla dina grabbar samt föräldrar i SSK P-98

    SvaraRadera
  98. Vila i frid ,Mikael ,nu behöver du inte kämpa mer.Vi kommer alltid att minnas dig som en mycket god vän till sönerna våra.Varmt deltagande i er stora sorg.Kramar till dig Monica samt barnen, även Karin finns i tankarna. Lisa o Ernst.

    SvaraRadera
  99. Med varmt deltagande i er stora sorg. Mina tankar finns hos er. Kram Sussi Kemi

    SvaraRadera
  100. Vår tankar är hos er och ljusen brinner stilla. Vila i frid Micke.
    Kramar från Anders, Maria o Viktor K

    SvaraRadera
  101. Så svårt att förstå. Vila i frid bästa Kuben. Ljuset brinner för dig. Kramar till familjen. Vi tänker på er.
    /Robban och Pia

    SvaraRadera
  102. Sitter här med tända ljus som brinner för dig Micke.
    Finner inga ord i denna sorg, livet känns så orättvist.
    Du/ni kämpade verkligen hela vägen ända till slutet men nu slipper du all smärta och hoppas du får det bra där på andra sidan. Vila i frid så syns vi senare.
    Skickar en massa styrkekramar till er Monica, Joe, Tua, mamma Karin och resten av familjen.
    / Biggan, Patte och killarna.

    SvaraRadera
  103. Din kamp är över Mika, Sov i ro. Mina tankar finns hos Monika,Joe, Tua, mamma Karin och bröder med familjer <3 / Lena Martinsson Kiruna

    SvaraRadera
  104. De finns inga ord, våra tankar är hos er <3 Många styrkekramar fam. Niemi

    SvaraRadera
  105. Vila i frid Micke, och tack för den tid vi fick ha med dig i vårat lag ssk P98 hockey, tveksamt om vi haft ett lag denna säsong utan dina kämpatakter och viljestyrka. som sagt tidigare här, den största kämpen av alla. Du var verkligen det här lagets själ och hjärta och din energi lever vidare i laget. Många härliga minnen, roligt med tågresorna till Kiruna och Narvik, oförglömligt när din röst hördes tydligast av alla från läktaren i matojärvi till båset. Alla tankar till familjen. från oss alla i P98.

    SvaraRadera
  106. Som många redan sagt men det tål att upprepas många många gånger, en finare vän än Kuben kan man inte tänka sig!

    Minnena är många och jag pratade med Lasse F tidigare idag och nämnde för honom att av någon anledning är det minnena från tjugoårsåldern som främst dyker upp i mitt huvud.

    Igår valde jag att spela tidiga U2 och tänkte tillbaka på t ex vår tågluffning genom Europa. Kuben tog befälet och drog upp riktlinjerna och höll i kartan genom resan, vi andra följde med. Det var ganska enkelt egentligen för oss andra, med Kuben vid rodret så behövde man liksom inte oroa sig. Det bara flöt på ett tryggt sätt vilket är väldigt synonymt med Kuben. Ordning och reda och skärpt som få och samtidigt så ödmjuk och nära till skratt. Den enda gång som jag kan komma på när det inte riktigt gick enligt plan för honom var i samband med uppkörningen, då behövde han en andra gång för att fixa det, något jag tyckte kändes helt ok för då hann jag smita emellan och fixa mitt körkort:) En vecka senare hade han så klart fixat det men jag minns att det var lite kul den där veckan att fråga om jag skulle hämta upp honom:)
    Den första bil han köpte var en grön upphottad Saab 99 som tog oss till Nunisvaara men som inte var lika sugen på att ta oss därifrån...ett annat minne är den där gången när vi åkte över dagen till Sthlm för att shoppa kläder och ändå hann med ett besök på Arran senare samma kväll...helt fantastiskt! Hans Joey Tempest-frilla glömmer knappast någon...alla stentuffa innebandymatcher i Umeå mot "japsarna"!...fotbollsmatcherna vid Östra Gymnasiet...IFK/AIF-snacket...golfresan till Irland när det regnade konstant, där var det kanske egentligen Monne som gjorde störst intryck på oss med sin HIO med provisorisk boll som sedan slutade med ett streckat hål...apropå golf...det fanns inte en regel som inte Kuben hade koll på!

    Jag och Ronny besökte Kuben i januari, det sista vi kom att diskutera var gruvstrulet i Kaunisvaara, precis som alltid var Kuben fullständigt uppdaterad och gav sin syn på saken.

    Otaliga minnen från den bästa, bästa vännen...jag ska bära med mig dom alla med största stolthet och glädje. Och som brorsan sa i sitt inlägg...hittar vi orken - vilket jag vet att vi så småningom gör - så ska vi fortsätta med Sävast Open. Det skulle Kuben uppskatta!

    Kram på dig min fina kompis! /Micke

    SvaraRadera
  107. "För varje berg du bestiger
    se inte bara vad som ligger framför dig,
    titta ner och se vad du redan har åstadkommit"

    Ett ljus lyser även i Nora

    Beklagar sorgen<3

    SvaraRadera
  108. Vila i frid Kuben. Mina varmaste tankar, i denna svåra stund, till Monne, barnen och resten av familjen.
    Tuomas

    SvaraRadera
  109. Här på bloggen har vi kunnat följa kampen och verkligen känna både hopp och smärta.
    Med varmaste deltagande till Kubens nära och kära, Monica, Joe, Tua, mamma Karin, bröder med familjer.
    Ola & Minna med familj.

    SvaraRadera
  110. Med varmt deltagande i er stora sorg. Tack för att ni orkat dela ert liv genom denna blogg.
    Jag är säker på att den är till hjälp och stöd för många!
    Elisabeth D

    SvaraRadera
  111. Ett ljus brinner för dig Micke.
    Tack för den korta tid vi fick förmånen att lära
    känna dig.
    Vårt varma deltagande till din fina familj.
    Britt-Inger och Birgitta Taxi Stor & Liten

    SvaraRadera
  112. Varmt deltagande till er. Kram från Ninas mamma

    SvaraRadera
  113. Våra varmaste tankar går till er Monica, Joe och Tua samt mamma Karin och syskon med familjer. Vi beklagar förlusten av er kära Mika. Sov gott Micke och tack för allt du gett.
    Viktor, Niki, Åsa och Peter.

    SvaraRadera
  114. Sov gott Micke, vi saknar dig. Familjen finns i
    våra tankar.
    Lars, Eva, Johan

    SvaraRadera
  115. Sov gott Mika. Våra tankar går till Monika med barnen mamma Karin bröder med familj. Styrkekramar från Maria Forsén med familj.

    SvaraRadera
  116. Finns inga ord. Kan bara beklaga sorgen. Vila i frid Kuben <3 Hälsar Jessica i Kiruna

    SvaraRadera
  117. <hej jag som skriver känner tyvärr inte Dig men mina tankar finns hos Er min halvsyster Åsa i Göteborg talade om detta i dag för mig via facebook
    Jag heter Thomaas Åberg o adopterad från gun lindehag och min far Roland Martinsson Jag har träffat Gun men ej tyvärr min biologiska FAR OCH EJ HELLER ER TYVÄRR
    så jag är släkt med Er på håll bästa tankar o hälsningar från Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Thomaas. Du har funnits i Mikas tankar och vi pratade om dig senast före jul. Han funderade vart du nu fanns, vad du hette osv. Synd att han inte hann få konakt med dig tidigare, det hade han gillat./Monne

      Radera
  118. Vårt varma deltagande till er. Ellen skickar sin varmaste kram till Tua. /Fam Wingsund

    SvaraRadera
  119. Monica, när jag såg dig och Micke brukade jag tänka att det är sällsynt med en så stark kärlek. När ni sen fick era fina barn blev ni en fantastiskt fin familj och jag var säker på att den skulle hålla ihop för evigt. Era familjeband kommer att hålla för evigt men jag är så otroligt ledsen att det skulle bli på detta vis. Du har alltid haft en plats i mitt hjärta och nu finns ni i mina tankar och böner. Här i Spanien brinner ett ljus för Micke
    Elisabeth Markusdotter

    SvaraRadera
  120. Oj,det här var svårt att ta in, det har gått ett dygn sedan jag fick veta att Micke hade förlorat kampen. Åren har gått, 5,5 års sedan släktträffen i Tärendö då jag senast såg Micke och före det en evighet. Mina minnen är från det vi var barn och jag såg brödraskaran Lindehag som mina syskon. Känner ju nästan ingen runt Micke idag, men förstår att han är mycket älskad och saknad av många. Ett varmt deltagande från kusin Åsa i Göteborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åsa..

      Tänk att sådana här kontakter nästan alltid tas vid dessa tråkiga tillfällen.

      Som du skiver, det är evigheter sen vi sågs senast.. Om man bortser från Tärendö träffen.
      Ett väldigt tidigt minne är en nyåsafton som vi barn firade hos er på högalidområdet i en lägenhet en tr upp..
      Jag var väl 4-5 år?!
      Ni hade även en väldigt STOR hund..
      Kul att du verkar ha kontakt med Thomas via FaceBook, den förlorade kusinen..

      Och visst, VI var som syskon..
      Ibland fundera jag på hur ni har det, Janne måste ju vara runt 30 år nu..

      Även en hälsning till Thomas Åberg, kanske korsas vår vägar i framtiden.

      Peter Lindehag




      Radera
    2. Hej Peter!

      Visst är Jan på väg att närma sig 30 år, närmare bestämt den 17:e denna månad.

      Jag och Thomas har haft kontakt i några år nu och vi har träffats flera gånger, jag har hälsat på honom i Ystad där han bor och han har även varit här och träffat mamma (de är lika som bär).

      Nyårsaftonen firade vi på Hantverkaregatan 23 B, men om vi hade blodhunden måste du ha varit lite äldre. I mitt minne kan jag ana att jag gör en historia av flera för det är så korta minnesbilder från barnaåren.

      Jag har minnesbilder från när Micke var nyfödd och då var jag inte ens 4 år fyllda och då låg han i sin spjälsäng och jag kunde bara precis se över själorna, det måste ha varit på Gruvvägen.

      Det är alltid när det är tråkigheter och sorg som ens vägar korsas och det är synd. Jag har inte varit till Kiruna sedan hösten -93 och det var sista gången även för mamma, nästan 20 år och nu till sommaren är det 27 år sedan vi flyttade hit till Göteborg.

      Jag har varit in och läst den här bloggen med jämna och ojämna mellanrum och fick en chock på jobbet i Tisdags natt. Vi löste personalsituationen och jag kunde gå hem för jag orkade och klarade inte mitt jobb på den avdelningen där jag var den natten (arbetar i Sahlgrenskas bemanningspool) där jag hade många svårt cancersjuka patienter. Allt blev för nära och personligt och jag kände mig inte direkt proffsig i min yrkesroll just då.

      Jag tänker en hel del på er allihopa. Krama om Karin från mig. Kusin Åsa.

      Jag lämnar min mailadress och mobilnr.
      asa.lindehag@hotmail.com 0701-70 65 40

      Radera
  121. Marianne&Lennart1 mars 2013 kl. 20:27

    Tänker intensivt på er med stor värme! Vi har just lyssnat på ett sommarprogram på radions p1 med Monika Nyström. Ljusen är tända och vi är gripna av vad hon berättade. Det finns en ton av framtidstro och tröst i det hon berättar.Tips om programmet kom från Monikas kusin Stefan. Han har verkligen varit delaktig i det som har hänt er och som har drabbat mig(Lennart)med täta kontakter. Programmet kan vara värt att lyssna på vid tillfälle! www.sr.se och gå vidare till sökrutan och Monika Nyström. Håll om varandra ni finns intensivt i våra tankar och våra hjärtan. Vi önskar Mikael vila i frid och att ni alla i famljen får kraft i sorgen! Kramar från Marianne&Lennart

    SvaraRadera
  122. Tänk att livet kan bli så här svårt. Tänker mycket på er. Hoppas ni finner styrka i varandra.
    Många kramar från Solveig.

    SvaraRadera
  123. Vila i frid Micke. Usch vad livet känns orättvist! Tack för den tid jag/vi fick lära känna dig i vårt innebandy lag divison 1 Korpen JV Grillen (förre detta VÄGLAGET). Du var en kämpe som alltid jobbade på bra där ute på planen. Din energi lever vidare i laget. Alla tankar till familjen. Från oss alla i laget via Tomas Taavo

    SvaraRadera