onsdag 21 september 2011

Fredag blir det nog

Händer inte mycket här, kortisonet fasats ner och tas nog bort helt imorgon. Efter det får jag endast de kapslar som skall behandla magen, någon sorts kortison det också tror jag...  Det vill ha koll på hur jag reagerar på nedfasningen så de vill nog inte släppa hem mig förrän på fredag och sedan blir det åtminstone ett läkarbesök redan nästa vecka också.

Kortisonet gör så att alla värden stigit ganska rejält; Hb på 131, trombocyter på 192, vita på 7,8 (varav neutrofila är 4,0). Dessutom blir man lite speedad och hungrig så jag sover väl 6 timmar per dygn, vaknar ca 03 på natten och är hungrig, trots att jag ätit 4 mackor kl 21. Har dessutom en påse chips vid sängen och äter glass varje mellanmål. Morgonvikten i morse på 57,3 kg. Jag skall kontakta kvällspressen för att ge mina bantningstips.

Kanske fått storebrors ämnesomsättning?

Försöker titta på Cykel-VM på SVT. Makalöst tråkig sport.

/Mika

5 kommentarer:

  1. Hallå!

    Skönt att du mår bättre:):)

    Det låter som om du ärvt brorsans ämnesomsättning...
    Tyvärr hakar jag på i hans mumsande och resultatet av det blir inte kul...

    Så bantningstipset är: hitta en donator,som utan träningsinsats och sund kosthållning innehar "sixpack".

    Protester mot det skrivna hörs härifrån soffan... Peter menar att mental träning(=ryggläge i soffan) är nyckeln till den goda formen.

    Kram kram Lenita

    SvaraRadera
  2. Tjena..

    Lite påhoppad, men visst, mental träning i soffan är aldrig fel..
    Men dag i veckan är vi ju å buggar, ser det som ett roligt gympa pass.

    Fast idag blev det inget, kl 18,55 fick jag fick tel samtal av Elliots plastmorsa, killarna hade krockat med sina cyklar 1 tim tidigare, Calle slog i huvudet, kände sig OK, men efter ett tag blev han yr och fick huvudvärk.
    Så utanför "klacken" fick vi vända på klacken, å åka ner till lompis å hämta minstingen.

    Ingen fara med honom,lite ont i skallen, inget värre.

    Inget chips i sängen för mig i kväll...

    // P

    SvaraRadera
  3. Det är ett friskhetstecken att du tycker det är tråkigt på sjukhuset. Det bådar gott, tror jag.
    Skönt dock att du får komma hem på fredag.

    Läser att Calle skadat sig, hoppas det ordnar sig med huvudvärken. Vi saknade Pekka och Lenita idag!

    Sköt om dig!

    Godnatt!
    Eivor och Tore

    SvaraRadera
  4. Det är väl "bara" att käka på så gott det går.Vad säger dietisten? Vem tar hand om surdegen? Hoppas du snart får komma hem igen. Väntar besök av lillasyster som kommer ikväll. Hemma och vabbar med Agnes som hostar och hostar. L-E åkte till Arjeplog igår och hamnade på ett obemannat hotell med bråk och skrik på en ort utan poliser. Vem sa att Jägarna var överdriven?

    SvaraRadera
  5. Hej, hoppas du är hemma nu?

    Vi har lagat kyckling enligt Karins recept. Det var supergott. Tack till henne för det!

    Imorgon skall vi träna mer bugg. Ibland undrar man om man någonsin blir fullärd?

    Vi önskar er en jätteskön helg!

    Kramar med stor värme till er alla!

    Eivor och Tore

    SvaraRadera