fredag 16 september 2011

Gastroskopi

Precis åter från gastroskopin, inte så mysigt men den tar ju inte så länge. Läkaren sade att ha såg att det var lite inflammerat, typ GVH, i tolvfingertarmen men att svar kommer efter undersökning i mikroskåp.

Nu är ju Cecilia lite mer handlingens kvinna så hon påbörjade medicinering med kortison redan igår eftermiddag. "jag vet att det är GVH, och vi har inte tid att vänta på proverna, men de kan vara bra att ha till senare...".

Nu händer det inte så mycket. Vanliga medicinerna inkl kortisontabletter tills de ser att de vänder...

/Mika

2 kommentarer:

  1. Hallå..
    Fan vet vad som är värre, gastroskopi eller pottiplock i vårt östra grannland..
    Så fort jag passer gränsen, skriker varenda fiber i min kropp att jag ska vända tillbaka.
    Lite 80 talets ryssland när man åker in i Kolari, å värre blir de, i världsmetropolen Kurtakko, reser sig nackhåren... Huuua...


    Kämpa på, de ska jag göra..
    Peter

    SvaraRadera
  2. Skönt att du nu är igång med kortison. Hoppas det onda ger sig snabbt.

    Hörde att ni var hos Stefan och M-L. Tänk så bra att de finns i Umeå så ni har någon att besöka.

    Igår fredag var jag tillsammans med Ebba i några timmar. Vi satt på trappan och åt godis i det fina vädret. Hon förvånar en alltid med sina klarsynta iakttagelser.

    Hoppas ni trots sjukhus får en fin helg!
    Kram från oss två!

    SvaraRadera