fredag 9 september 2011

Nu blir det fredagsmys

Började dagen med att, för första gången på många veckor, kolla in Leukemi-Mickes blogg. Den finns i adressfältet då Monne brukar läsa den. Höll på att börja kräkas då jag såg gårdagens inlägg från hans sambo...Fy fan.

Skönt då att Cecilia alldeles nyss ringer från Umeå och meddelar att de inte hittar någon leukemicell i de 200 celler som man analyserat. Inte heller den där kromosomförändringen som man menar är orsaken till leukemin kunde hittas!

På direkt fråga om jag fortfarande var på torken eller om ett glas vin kunde vara aktuellt så blev det nix på det. Synd då AO-chefen Björn och Tord, PC från Boden, var förbi med en flaska Barolo och ett vin från Chateauneuf-Du-Pape. Gäller bara att hålla dem borta från Monne tills jag får vara med och dela.

/Mika

9 kommentarer:

  1. Grattis! Vilken bra start på helgen!
    P.S Mycket gott surbröd och goda bullar av småtjejerna!

    SvaraRadera
  2. Micke,
    otroligt roligt att höra!! Det var ju som f-n att inte få smaka fr det nobla dryckerna du fick. Vi hörs.

    /Magnus

    SvaraRadera
  3. Harliga nyheter att fa ta del av! Riktigt roligt! Har kommit till San Diego idag efter en oplanerad extranatt i Chicago pga ett gigantiskt stromavbrott i sodra Kalifornien igar kvall. Nu ar allt frid och frojd. Och an battre blev det av att lasa bloggen.

    SvaraRadera
  4. Så obeskrivligt härligt att höra!
    Nu ska det firas!

    /Storkramar till er alla från Martin och Johanna

    SvaraRadera
  5. Så underbart skönt att se dina värden är så bra. Och kom ihåg att du är en unik Micke. Inte att jämföra med han i bloggen. Du har ju inte leukemi nu! Du har klarat dig så mycket bättre under hela tiden.

    Sen hoppas vi att du skall få njuta av vinet snart.

    Kramar från Eivor och Tore

    SvaraRadera
  6. Tjena.
    Vad är det för adress till Leukemi-Mickes blogg, tänkte gå in och läsa lite.

    Liten golfrapport, som jag kände på mig, var vi oslagbara.

    Just hemkommen efter en natt i Björkliden, tävlat dag två där upp, jag och Kimme Johansson har lirat ihop.
    Dag 1 spelades i Kiruna, parspel greensome, vi gick runt på osannoliga -10 trots busväder..

    Singelspel idag i Björkliden, Kimme höll ihop gick +2 jag var sämmre +11 tror jag det blev, men det räckte till seger, med 3 slag.
    Kanon väder idag, man blir nästan religiös med alla vyer.
    Sjukt vackert där uppe.

    Ha de
    Så ses vi om någon vecka.

    SvaraRadera
  7. Hallå, det var länge sen jag skrev något här.
    Otroligt roligt att läsa detta glada besked att dina värden är bra.
    Du har många mörka och kalla vinterkvällar framför dig som ni kan ta fram vinet och mysa, nu när den tiden är på intågande snart.
    Sköt om dig/er

    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Sjukt bra att höra!
    Djungeltelegrafen hade faktiskt inte nått mig om det.

    Ska fira med en kopp te och Maestro. Måndagsmys.

    Kram, kram, kram!

    SvaraRadera
  9. Helt fantastiskt nyheter! Vi jublar och gör vågen! Håll ut, du får säkert korka upp och fira ordentligt snart.

    Stor kram, Åsa, Magnus (i Pakistan), Simon, Victor och Ebba

    SvaraRadera