tisdag 13 september 2011

GVH

Under gårdagens besök i Umeå konstaterades att jag har lindrig GVH i munhålan (inga besvär, annat än torra slemhinnor). Levern har väl också en lindrig GVH, men värdena är stabila och inte alarmerande höga.

Magen börjar dock vara riktigt jobbig. Konstant magknip när jag stoppat i mig något. Vågen ligger på 57,9 kg och nu har vi höjt Cellcepten för att primärt bekämpa GVHn, nu då leukemin inte visar sig.

Vi får avvakta någon dag och se om det blir bättre, annars är det risk för inläggning och kortisonbehandling. Nå det är bara att ta det också för detta är inte så roligt. Grymt låg aktivitet på mig för närvarande.

Chimerismprovet var också färdigt och numera uppvisar jag 100% Peter-celler i benmärgen. Blodgrupp A har jag dessutom numera. På direkt fråga så är det alltså så att mitt och Peters blodspår skulle uppvisa exakt samma DNA nu, tydligen en plott som Camilla Läckberg kört i en av sina deckare när mördarens identitet skulle fastställas.

Vi var idag och plockade upp pappa Harrys egentillverkade kanot nere i Sandnäset och återbördade den till Sävastön, där vattnet nu når båthuset.

/Mika

                                                    Hematologen i Umeå.

5 kommentarer:

  1. Ja-ja vad säger man, hej på mig själv, eller???
    Hela grejen är rätt sjuk, de går inte riktigt att fatta.

    Men känn bara lugnet, du kommer snart bli lika stor och stark som jag.. (65 kg muskler)
    Allt går ju sakta men säkert framåt.

    Ang. Läckberg, de blir som jag sa i sommras, jag kommer neka till precis allt, som ett ev faderskapstest, eller en kvarglömd pipa på någon brottsplats...

    Ha de kämpa på, vila är oxå en aktivitet.

    //DNA-tvillingen

    SvaraRadera
  2. Du ser lite skäggigare ut än vanligt. Rätt kraftig tredagars!

    SvaraRadera
  3. Hej, vad kul och se dig hårigare än på länge. Tua sa att du har lite mörkt fjun, men det ser ju ut att vara mer.

    Hoppas att du får må bättre nu när doktorn ökat på medicinen. Har du provat äta soppa som bör vara lättare att svälja och inte är så torrt.

    I alla fall! Sköt om dig och de dina!

    Kram från Eivor och Tore, nyss hemkommen från en svettig dansträning.

    SvaraRadera
  4. Länge sedan jag var på sidan. tänk att man på gamla dar skulle få tvillingar-inte illa. Du är snart i min matchvikt om inte matlusten kommer tillbaka. Det tar förståss emot när du får ont i magen men försök äta ofta och lite åt gången.På bilden ser du inte mager ut. Ska det bli helskägg nu. Sköt om er hela familjen. Kram från mamma o Harry.

    SvaraRadera
  5. Hoppas du mår bättre nu! Du ser iaf himla snygg ut nu med snagg och allt!

    SvaraRadera