lördag 24 september 2011

Hemma och äter

Det blev en längre vistelse än man trodde för en vecka sedan då allt redan började kännas bra. Åkte igår vid lunch. Det är bra ändå att de tar allt på allvar och följer upp ordentligt.

Jag förstod efterhand också att kortisondosen hade sänkts efterhand några gånger. Jag räknar tabletter men tabletterna har ju olika styrka.... Äter nu 20 mg/dag och slutar på måndag. Dock skall jag behålla en specifik magkortison länge. Visst känner jag att det är lite lurigt i magen men med egenlagad fyllda köttfärsbiffar och Monnes salsa-rabiatta så är matupplevelsen en helt annan än på lasarettet. 58 kg i morse, ett upp från igår.

Lite lustigt att patologen inte tycker sig se någon GVH i mitt tarmprov, han hade föreslagit CMV-virus istället men det dömer mina läkare ut. Jag har inte ett CMV-spår i proverna. Det som också talar för GVH är att levervärdena blivit bättre hela veckan, troligen till följd av kortisonbehandlingen.

Lars kämpar för att försöka introducera mig i rugby och pågående VM, stormatch uppenbarligen på TV10 just nu men den kanalen visade det sig att vi inte längre har. Också försökt hitta streamade sändningar på nätet men blockeras. Annars kan jag motrekommendera att Lars åker över till Irland i helgen och besöker Killeen Castle och Solheim cup. Griniga amerikanskor är ändå roliga att se på.

Klimatförändringar....? Först har vi 6-7 veckor med fullkomligt lysande sommarväder från midsommar och framåt sedan har vi haft regn i 4-5 veckor. Vägarna rasar runt om i länet och man orkar inte ens åka till stugan för att ta in det sista grejjerna, det är sååååå blött. Golfbanorna i Rutvik och Piteå har varit stängda i en vecka. Sävast kör dock på som jag förstår det, inväntar lite väder till veckan.

/Mika

1 kommentar:

  1. Bra att du äntligen får äta god mat! Hoppas det blir mer hemma framöver.

    Jag och Henrik är helt slut denna helg. Jag har ju jobbat i nästan två veckor. Puh! Så våra målningsplaner får kanske vänta lite. Men hatthyllan ska vi få upp i alla fall!

    Nu har vi ju målat sovrum, hall och vardagsrum utan fula hål i alla fall.

    Kram!

    SvaraRadera