torsdag 15 september 2011

Inläggning i Umeå

Magproblemen ger sig inte och vikten går ner. Efter telefonsamtal till Umeå i morse så tyckte Cecilia att jag skulle komma ner direkt för att sätta in behandling. "Över helgen", ungefär. Nu har jag fått lite mer info om vad som krävs.

Remiss för gastroskopi (spännande...) har skickats. Detta görs FÖRHOPPNINGSVIS imorgon. Därefter analys av proverna man tar och sedan sätts behandling in. Då börjar vi nog vara en vecka bort. Jag skall höra om jag inte kan komma hem över helgen efter att provet, förhoppningsvis, tagits imorgon.

Känns ändå bra att få koll på vad som tjorvar, när magen besvärar så blir det jobbigt med allt.

Tidig TV-film snart på fyran, "The greatest game ever played", om golflegenden Harry Vardon....

/Mika

3 kommentarer:

  1. Tjena.
    De var ju trist att magen rasat så..
    Doktor´n fixar de.
    Ingen idé att stressa hem, vill dom hålla kvar dig så är det bara å göra så.

    Lysande film, den borde alla se..
    18:e green just nu, spännande..

    Tiger

    SvaraRadera
  2. Hallå Micke! Länge sedan jag skrev. Har inte kommit in på sidan och när jag har kommit så har jag inte kunnat skicka iväg det jag skrivt...ny test!!! Jag förstår dig precis när du beskriver din magproblem, har haft några års kamp med min.När du gör en gastro försök och andas lungt, då går det bara bra. Själva kontrollen med slangen tar inte lång tid och visst finns det roligare saker att änga sig åt. Det var oerhört skönt att få ett konkret svar på problemet. Jag känner genom bloggen hur du mår. Tänker på dig varje dag,hör av mig vid tillfälle. Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du snabbt får hjälp från doktor Cecilia och Umeå. Här på Smedkroken väntar middag med Åsa och barnen nu när Magnus är i Pakistan.
    Styrketankar och kramar från Sessan med familj.

    SvaraRadera