fredag 16 mars 2012

Fredagsmys

Läkaren var förbi. Kreavärden är nere på 250 och blodtrycket ligger stabilt på 145/85. Matchvikt: 59 kg. (Jag tror att Mika mörkat normalvikten för sköterskorna. 63 kg tror jag att han skröt med.) 9 kilos viktminskning på 5 dagar. Han hade platsat i vilket bantningprogram som helst.
Mika får sova hemma under helgen. Han behöver bara åka in en gång på lördag och söndag för att ta prover.Kaliumprovet har inte gått ner och han får någon dryck som ska hjälpa till att sänka värdet. Om alla njurprover går ner till normalnivå räknar de med att njurarna återhämtat sig. Om inte så gör de ett njurfunktionsprov.

Efter helgen räknar läkaren att patologen kommer med svar på vätskeprovet från urinledarna. Det har inte kommit något något svar från röntgenläkaren gällande nervrotsskadan. Det är några trådar kvar att nysta i, sa läkaren och önskade oss en skön helg hemma. Det blir fredagsmys med Tua. Joe har åkt på en anrik hockeycup, Klimpens cup i Skellefteå. Vi följer med spänning hur det går för laget på http://www.cuponline.nu/information.asp?cupid=1720



Mika i stugan för två veckor sedan. Kanske kan vi åka dit i helgen?
//Monne

4 kommentarer:

  1. Hej Micke! Vilken fantastisk återhämtning!!
    Önskar dig en trevlig helg med Monki och Tua...

    Kram från ett soligt men blåsigt Kiruna
    /Carina

    SvaraRadera
  2. Njut av varandra och ha en fantastisk skön och mysig helg tillsammans. Vi hejar på Joe!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mika,
    jag har hörsammat din uppmaning, anmälde mig som blodgivare idag! Blodbussen stannar nära mitt jobb på onsdag, då blir det att tappa.

    Jag har inte varit medveten om hur du haft det, vi talades ju vid senast i slutet av januari. Sessan hörde av sig igår och bad mig läsa din blogg.

    Jag blev chockad! Jag hade trott och hoppats att dina prövningar var över. Samtidigt blir jag än en gång imponerad av din starka vilja och din kämparglöd. Du är min idol! (det har du i och för sig varit ända sedan vi var barn)

    Många stora kramar,
    Martin

    SvaraRadera
  4. Tjena..

    59 kg
    Det är inte mycket...

    Bara hoppas att alla provsvar går i rätt riktning fram för allt vätskeprovet och nervskadan?!
    Resten löser sig.

    Själv är man som en tonåring, vaknat kl 10,30 vilan välbehövlig efter 3 dar i Göterborg.

    Håller på Joe och hans lag, sen gillar jag AIK oxå..

    // Peter

    SvaraRadera