torsdag 29 mars 2012

Feber..

feber igår kväll gjorde att de tyckte jag skulle komma in igen för lite kontroller. Nu har de tagit vanlig snabbsänka som i och för sig låg strax över 30 men ändå så låg att det inte behvöver några egentliga åtgärder. Ytterligare infektionsprover togs idag men de var alla negativa. Låg ändå på 38,2 även nu i eftermiddag och det behövs någon panodil för att få ner tempen och få lite energi.

Åker hem på permis imorgon igen och återvänder på tisdag för ryggbiopsin.

Märkligt nog har smärtan i skuldra och arm avtagit senaste dygnen och nu kör jag utan smärtstillande. Kan det vara så att nu då immunförsvaret släppts fritt så har kroppen äntligen börjat ta hand om inflammationen i nervbanorna? Sjukgymnasten var förbi med ett träningsprogram och han menar att både tiden, 4,5 månader, samt min funktion tyder på att det värsta är avklarat.

Familjen har åkt till Sthlm för att fira kära svägerskan och kära svärmor. Stort grattis till er båda och hoppas ni får en underbar fest!

/Mika

5 kommentarer:

  1. Skönt att värken blivit något lindrigare, men nog måste de hitta orsaken till din alltför höga sänka. Håller tummar o tår för fortsatt tillfrisknande !!! Kramar faster Gunilla m fam

    SvaraRadera
  2. Tack Micke och vad underbart att höra att värken börjar avta lite!! Så fint att ha din familj här! Kramar

    SvaraRadera
  3. Så du kommer inte hit? Jag har tagit in på vandrarhem över helgen med tanke på att ni bokat upp min lght för ett halvår sen;)

    SvaraRadera
  4. Hej kussen!

    Förlåt att man varit osynlig på bloggen länge. Det är väl så att när man tror att det är lugnare så är det lätt att sugas upp i vardagen som står på...

    Ser att du inte skrivit nåt i helgen. Hoppas den varit ok ändå, även fast familjen varit på vift. Och att den värsta värken hållit sig borta.

    Här i Uppsala har det hunnit vara vår och nu vinter igen. Nordliga vindar och små flingor utanför fönstret, brr.
    Jobbar sista dagen i dag på flera veckor. På onsdag åker jag och Josef till Japan på semester. Ska bli grymt. Jag lovar hålla mig ifrån Fukushimaområdet osv. :)

    Hur ser det ut för dig, orkar du läsa någe påskekrim eller är det mer filmer och tv som gäller?

    Kramkram!
    Kina

    SvaraRadera
  5. Jag tror på din teori i 3:e stycket, att din brors celler tycks ha mobiliserat immunförsvaret så de kan hjälpa dig med bla axeln, .. är det så förtjänar han ett gott vin.
    Sköt om varandra !

    SvaraRadera